همشهری آنلاین: روسیه حمله هواپیماهای ائتلاف آمریکایی به یک مراسم عزاداری در منطقه ای نزدیک کرکوک عراق را که دهها کشته و مجروح برجای گذاشت، شرم آور خواند.

 روسیه جنایت جنگی آمریکا در عراق را شرم آور خواند

به گزارش ایرنا، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز یکشنبه در فیس بوک خود نوشت: مدعیان دفاع از حقوق انسان ها بار دیگر مراسم سوگواری را بمباران کرده و گروهی انسان بی گناه را به خاک و خون کشاندند.

ماریا زاخارووا افزود: این بار یک منطقه در 30 کیلومتری شهر کرکوک مورد حمله قرار گرفت که در آن هیچ جنگجویی وجود ندارد و دهها نفر از جمله شمار زیادی از زنان و کودکان را کشتند.

وی تاکید کرده است: این حمله هوایی را دو فروند هواپیمای ائتلاف آمریکایی در چارچوب بیست و دومین پرواز هواپیماهای تاکتیکی در عراق انجام داده اند.

روز جمعه حمله هوایی به یک مراسم تشییع جنازه نزدیک شهر کرکوک، به قتل عام دستکم 15 زن و زخمی شدن 50 زن دیگر منجر شد.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه ای، ائتلاف تحت فرماندهی آمریکا را به ارتکاب جنایات جنگی در عراق متهم کرد.

ژنرال ایگور کوناشنکوف سخنگوی وزارت دفاع روسیه، در بیانیه خود نوشت: بارها شاهد بوده ایم که جنگنده های ائتلاف تحت فرماندهی آمریکا، چنین حمله هایی که نماد جنایات جنگی هستند را به رویه ای معمول و روزمره تبدیل کرده اند.

در بخشی از این بیانیه آمده است: اغلب عروسی ها، آیین های تشییع جنازه، بیمارستان ها، پاسگاههای پلیس و کاروان های کمک های بشردوستانه، از سوی ائتلاف هدف قرار می گیرند.

کد خبر 350344

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha