چهارشنبه ۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۶:۲۹
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری‌خواه آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری گفت: برنامه کلینتون برای سوریه « منجر به جنگ جهانی سوم » خواهد شد و علت آن احتمال درگیری نیروهای نظامی کشورهای مجهز به تسلیحات هسته‌ای است.

دونالد ترامپ در مصاحبه اختصاصی رویترز با او که بيشتر بر سیاست خارجی متمرکز بود افزود: شکست گروه داعش در مقایسه با متقاعد کردن بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه به کناره‌گیری از قدرت، از اولویت بالاتری برخوردار است.

او همچنین باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا را عامل وخامت در روابط آمریکا با فیلیپین در دوره رودریگو دوترته، رئیس جمهور جدید این کشور دانست.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، او تاکید کرد :« اگر در حزب ما اتحاد وجود داشته باشد ، ما در انتخابات در برابر هیلاری کلینتون شکست نخواهیم خورد.»

ترامپ درباره جنگ سوریه گفت: کلینتون با اتخاذ موضعی تهاجمی‌تر برای حل بحران سوریه ، می‌تواند آمریکا را وارد یک جنگ جهانی کند.

کلینتون ایجاد یک منطقه پرواز ممنوع بر فراز سوریه را خواستار شده است. برخی تحلیلگران نگرانند محافظت از چنین مناطقی می‌تواند آمریکا را وارد درگیری مستقیم با جنگنده های روسی کند.

ترامپ افزود :« آنچه ما باید بر آن تمرکز کنیم ، داعش است. ما نباید بر سوریه متمرکز شویم. اگر ما به هیلاری کلینتون گوش دهیم ، وارد جنگ جهانی سوم خواهیم شد. در آن‌صورت شما دیگر با سوریه نمی جنگید ، شما باید با سوریه ، روسیه و ایران بجنگید. روسیه یک کشور مجهز به سلاح هسته ای است.»

او تاكيد كرد:« مجبور کردن اسد به کناره‌گیری از قدرت در مقایسه با شکست داعش از اهمیت کمتری برخوردار است. از دیدگاه من ، اسد در مقایسه با داعش در درجه دوم اهمیت قرار دارد.»

این مصاحبه درحالی انجام شد که تنها دو هفته به انتخابات رياست‌جمهوري آمریکا باقی مانده است و نظرسنجی‌ها نشان می دهد ترامپ موقعیت خوبی ندارد.

ترامپ همچنین تاکید کرد اگر در انتخابات پیروز شود به استفاده از دموکرات ها در کابینه خود فکر هم نخواهد کرد اما در زمینه قانونگذاری با آنها همکاری خواهد کرد.

او افزود: در 100 روز نخست ریاست‌جمهوری خود تلاش خواهد کرد مرز آمریکا با مکزیک را امن کند.

کد خبر 350669

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha