۷ روز مانده به انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، جنجال ایمیل‌های هیلاری کلینتون ادامه دارد اما او همچنان پیشتاز نظرسنجی‌های انتخاباتی است.

آمریکا

«هري ريد» رهبر دمكرات‌هاي آمريكا ديروز با ارسال نامه‌اي به جيمز كمي، مدير پليس فدرال آمريكا (اف ‌بي‌آي) او را به اقدام «جناحي» و «غيرقانوني» با هدف تأثيرگذاري بر آراي مردم آمريكا متهم كرد.

جيمز كمي شامگاه جمعه اعلام كرد كه بازرسانش اطلاعات جديدي به‌دست آورده‌اند كه «ممكن است» بار ديگر پرونده كلينتون، نامزد دمكرات‌ها را به‌خاطر استفاده از ايميل شخصي براي تبادل اطلاعات محرمانه در دوران وزارت خارجه‌ به جريان بيندازد؛ خبري كه تنها چند روز مانده به انتخابات، اردوگاه دمكرات‌ها را به لرزه درآورد. اطلاعات جديد از لپ‌تاپ آنتوني وينر، همسر سابق هما عابدين، دستيار ارشد كلينتون به‌دست آمده است.

وينر به ارسال تصاوير برهنه براي يك دختر 15ساله و سوءاستفاده از كودكان متهم است و به اين دليل پرونده‌اش در دست بررسي است. اف ‌بي‌آي 4‌ماه پيش، پس از يك سال تحقيق در مورد كلينتون او را از اتهامات وارده تبرئه كرده بود. رهبر دمكرات‌ها در نامه خود مدير اف ‌بي‌آي را متهم كرده كه با هدف كمك به حزب جمهوريخواه، خبر مرتبط با ايميل‌هاي كلينتون را درست چند روز مانده به انتخابات اعلام كرده است.

مقام‌هاي دولتي آمريكا اجازه دخالت در روند انتخابات را ندارند و هري ريد از اين منظر، اقدام جيمز كمي را تخلف از قانون دانسته است. او همچنين مدير اف‌بي‌آي را متهم كرده كه از افشاي «اطلاعات جنجالي در مورد رابطه دونالد ترامپ و روسيه» خودداري كرده است. همزمان اريك هولدر، دادستان كل پيشين آمريكا نيز با انتشار يادداشتي در روزنامه واشنگتن پست، رويكرد اف‌بي‌آي در پرونده ايميل‌هاي كلينتون را زير سؤال برد و نوشت: «جيمز كمي احتمالا ناخواسته از اعتماد عمومي سوءاستفاده كرده است.» هولدر همكار سابقش را «آدم خوبي» معرفي كرده كه بايد هرچه زودتر «رفتار اشتباهش» را اصلاح كند.

  • كلينتون همچنان پيشتاز

يك هفته مانده به انتخابات، نظرسنجي‌هاي مختلف در آمريكا فاصله دو رقيب اصلي، يعني هيلاري كلينتون از حزب دمكرات و دونالد ترامپ از حزب جمهوريخواه را متفاوت از هم نشان مي‌دهند. در بعضي از نظرسنجي‌ها كلينتون با فاصله 8تا 10پله‌اي از رقيب خود جلو است و در بعضي ديگر ازجمله نظرسنجي مشترك واشنگتن‌پست و اي‌بي‌سي نيوز، از آراي كلينتون كم شده و به سبد آراي ترامپ ريخته شده است.

براساس اين نظرسنجي، فاصله آنها به كمترين ميزان طي ماه‌هاي اخير يعني 47درصد براي كلينتون و 45درصد براي ترامپ رسيده است. با اين حال در تمام نظرسنجي‌هاي سراسري، كلينتون همچنان جلوتر از ترامپ است. طبق آمار منتشر شده از سوي نيويورك‌تايمز كه متوسط نظرسنجي‌هاي ملي را نشان مي‌دهد، كلينتون با 45.8درصد از آرا از ترامپ با 40.7درصد جلو است.

کد خبر 351217

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha