همشهری‌آنلاین: هیلاری کلینتون در نخستین نطق بعد از شکست انتخاباتی‌اش گفت فکر نمی‌کردیم آمریکا این همه دو پاره باشد و چنین شکافی در آن به وجود بیاید.

به گزارش همشهری‌آنلاین این سخنرانی که در محل کارزار انتخاباتی هیلاری کلینتون در نیویورک برگزار می‌شد با حضور بیل و هیلاری کلینتون و نامزد هیلاری برای معاونت ریاست جمهوری (تیم کین) در ساعات اولیه روز چهارشنبه به وقت آمریکا برگزار شد.

کارزاری که با اشک و آه بسیاری از هواداران هیلاری کلینتون همراه بود و  به وضوح تلخی شکست ناباورانه در جمعیت حاضر حس می‌شد.

پیش از سخنرانی هیلاری کلینتون، تیم کین به سخنرانی پرداخت و از هیلاری به عنوان شخصیتی قابل احترام برای آمریکایی‌ها یاد کرد.

هیلاری کلینتون با اشاره به این که گمان نمی‌کرد شهروندان آمریکایی این همه دوپاره فکر کنند گفت که ارزش‌های دموکراسی آمریکایی در چهار سال خلاصه نمی‌شود و  آزادی عقیده و مذهب و فکر در آمریکاست و ما باید بر این ارزش‌ها و قانون اساسی آمریکا تا کید کنیم.

او گفت که هنوز زنان نتوانستند آن سقف بزرگ شیشه‌ای را بشکنند و این کار را روزی انجام خواهند داد.

وی از اوباما و همسرش به نیکی یاد کرد و گفت که زنان و هواداران او باید بدانند که خیلی چیزها دوباره شروع شده است و ما باید به ارزش‌های آمریکایی وفادار بمانیم.

او از ترامپ خواست که سعی کند به ارزش‌های آمریکایی و قانون اساسی وفادار بماند و برای او آرزوی موفقیت کرد.

برابر گزارش هایی که رسانه‌های آمریکایی دادند، هیلاری کلینتون در رای عموم مردم یک درصد بیشتر از ترامپ رای آورد و این نکته‌ای بود که تیم کین، نیز پیش از سخنرانی هیلاری کلینتون در کارزار انتخاباتی بعد از شکست به آن اشاره کرد، اما رای‌های الکترال( مجمع عمومی نمایندگان) را به ترامپ باخت.

کد خبر 352229

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha