همشهری آنلاین: روسیه با اعلام اینکه در حمله‌های هواپیماهای ائتلاف آمریکایی به مناطق غیرنظامی عراق در روزهای اخیر، ده‌ها نفر کشته و شمار زیادی مجروح شدند، اطلاعات بمباران دو مدرسه در موصل را منتشر کرد.

روسیه اطلاعات کشتار دانش آموزان عراقی از سوی آمریکا را منتشر کرد

به گزارش ایرنا، ژنرال سرگئی رودسکوی رئیس اداره اصلی عملیات ستاد کل نیروهای مسلح روسیه روز شنبه با اعلام این خبر، اظهار کرد: 24 اکتبر (سوم آبان) بر اثر حمله موشکی و بمباران هواپیماهای آمریکایی به منطقه تل کیف در 14 کیلومتری شمال موصل یک مدرسه ویران شد که شمار زیادی از دانش آموزان و معلمان جان خود را از دست دادند و تعدادی نیز مجروح شدند.

خبرگزاری ایتارتاس به نقل از ژنرال روسی نوشت: پیش از آن نیز در 21 اکتبر (30 مهر) مدرسه دخترانه ای در منطقه حاج یونس در بخش جنوبی موصل هدف قرار گرفت که شماری قربانی برجای گذاشت.

رودسکوی همچنین ادامه داد: 22 اکتبر (اول آبان) هواپیماهای آمریکایی مناطق مسکونی قره قوش و حزنه عراق را بمباران کردند و سپس روز بعد نیز مناطق الشورا و قرق حراب را هدف حمله های خود قرار دادند که در مجموع 60 کشته و 200 زخمی برجای گذاشت.

وی در پایان از آمریکا خواست به وعده خود برای پیگیری کشتار مردم عراق و ارتکاب جنایات جنگی تحقیق کند.

دو هفته پیش نیز هواپیماهای آمریکایی در منطقه داقوق در کرکوک عراق 15 زن شرکت کننده در یک مراسم تشییع جنازه را کشته و 50 زن دیگر را زخمی کردند.

27 شهریور ماه هم نظامیان سوری تحت محاصره داعش در پادگان دیرالزور و در حال جنگ با این گروه تروریستی زیر بمباران مداوم هواپیماهای ائتلاف آمریکایی قرار گرفتند که جان 100 نفر را گرفت.

چندی پیش نیز کشتار دیگری در شهر کردنشین منبج سوریه رخ داد و هواپیماهای آمریکایی با بمباران این شهر دست کم 120 غیرنظامی را که بیشتر کودکان، زنان و سالمندان بودند کشتند و در حالیکه دمشق یادداشت اعتراضی به سازمان ملل برای این اقدام آشکار و غیرقابل انکار ارسال کرد، هیچ اقدامی صورت نگرفت و سکوت های رسانه ای و مقام های غربی هم مانند موارد قبلی ادامه یافت.

کد خبر 350958

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha