سه‌شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: ولیعهد عربستان گفت: کشورش آماده گفت وگو با ترکیه در خصوص باقی ماندن بشار اسد رئیس جمهور سوریه در قدرت است و در این زمینه مخالفتی نداریم.

محمد بن نایف بن عبدالعزیز

به گزارش ايرنا به نقل از  روزنامه سعودی 'الریاض'، شاهزاده 'محمد بن نایف بن عبدالعزیز' در سخنانی پیش از سفر جمعه گذشته (9 مهر)  خود به ترکیه گفته بود: اگر ترکیه موافق با ماندن بشار اسد بر سر قدرت باشد، ما آماده رایزنی در این زمینه هستیم و در صورت توافق دیدگاه‌های دو کشور در این زمینه با ماندن بشار اسد در قدرت مخالفتی نخواهیم داشت.

وی با ستودن روابط کشورش با ترکیه گفت که هر دو کشور از قدرت ویژه‌ای در منطقه برخوردارند و همکاری و اتحاد آنها، منجر به بهبود اوضاع جهان اسلام خواهد شد.

وی با اشاره به کودتای نافرجام در ترکیه گفت: موضع ما از ابتدا واضح بود اما برخی کشورهای عربی از جمله قطر تلاش کردند به دلیل روابط استراتژیک با ترکیه، با انتشار شایعاتی در مورد دست داشتن عربستان در کودتای ترکیه، روابط ریاض وآنکارا را دچار تنش نمایند.

به گفته نایف عربستان در راس کشورهایی است که از ترکیه و حکومت دمکرات آن در مقابل تلاش ناکام کودتا حمایت کرد و آن را به شدت رد نمود و ملک سلمان شخصا بازگشت امور در ترکیه به روال عادی را به رئیس جمهور ترکیه تبریک گفت.

در همین راستا، شاهزداه نایف هر گونه رکود سیاسی بین دو کشور را به دلیل از سرگیری روابط ترکیه با روسیه و تامین منافعش در مصر، سوریه عراق و ایران، رد کرد وگفت: اگر ترکیه موافق با ماندن بشار اسد بر سر قدرت باشد، عربستان آماده رایزنی در این زمینه است و در صورت توافق دیدگاه های دو کشور در این زمینه برای ماندن بشار اسد در قدرت مخالفتی نخواهد داشت.

عربستان پیش از این بر کناره گیری بشار اسد رئیس جمهوری منتخب سوریه از قدرت تاکید کرده بود.

کد خبر 348530

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha