چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۰
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: بشار اسد، رئیس جمهور سوریه گفت که دست‌کم تا سال ۲۰۲۱ و تا پایان دور سوم ریاست‌ جمهوری خود که مدت آن هفت سال است، در رأس قدرت باقی خواهد ماند.

بشار اسد

به نوشته روزنامه نیویورک تایمز، بشار اسد، رئيس‌جمهور سوريه درجمع خبرنگاران آمریکایی و انگلیسی و تحلیلگران سیاسی در دمشق، هر گونه تغییر سیاسی در سوریه را تا قبل از پیروزی در جنگ فعلی این کشور بعید دانست.

بشار اسد در این دیدار از درگیری بر سر هویت در منطقه خاورمیانه و از حق هر سوری در این که «یک شهروند کامل به معنای واقعی کلمه» باشد، سخن گفت و وعده داد مرحله جدید از گشایش و شفافیت و گفت‌وگو در سوریه شروع شود.

او ضمن انتقاد شدید از آمریکا و گروه‌های تندرو، گفت که نه دولت او و نه نیروهای وابسته به آن مسئول جنگ فعلی سوریه نیستند.

رئیس‌جمهور سوریه ابراز اطمینان کرد که نیروهای دولتی کنترل اوضاع کشور را به طور کامل در دست خواهند گرفت.

به گزارش ایسنا،اسد افزود: شما می‌دانید ماجرا از چه قرار است. علت واقعی این است که می‌خواهند دولت را براندازند؛ دولتی که مطابق با معیارهای آمریکا نیست.

اسد ادامه داد: باوجود این که هزاران سوری به دست تروریست‌ها کشته شدند، هیچ کسی از جنایت‌های جنگی که گروه‌های تندرو مرتکب آن شدند، سخن نمی‌گوید.

او اظهار داشت: فرض را بر این بگذاریم که این ادعاها درست است و این رئیس‌جمهوری است که مردمش را کشته و آمریکا به مردم سوریه کمک می‌کند. با گذشت پنج سال و نیم، چه کسی از من حمایت کرده است؟ درصورتی که مردم از من حمایت نکرده باشند، چگونه توانسته‌ام رئیس‌جمهور بمانم؟

کد خبر 351396

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha