همشهری‌آنلاین: بشار جعفری، نماینده سوریه در سازمان ملل با بیان این‌که آمریکایی‌ها بین ترویست‌ها در سوریه و عراق تفاوت قائل می‌شوند، گفت: ما از آمریکا درخواست کمک نکرده و نخواهیم کرد.

 بشار جعفری، نماینده سوریه در سازمان ملل در مصاحبه با روزنامه لبنانی السفیر درباره این‌که حلب الان به بحث داغ جهانی تبدیل شده گفت: برخی کشورها در خصوص این شهر دچار "هیستریک انسانی" شده‌اند. درحالی‌که سوریه هشت گذرگاه را برای وارد کردن کمک‌ها به شرق حلب گشود که از جمله آن‌ها دو گذرگاه برای خارج کردن خانواده‌ها بود اما افراد مسلح اجازه خارج شدن هیچ کسی را از شرق حلب ندادند. چرا که به آنها دستور داده شده است تا از غیرنظامیان به عنوان سپرهای انسانی استفاده کنند.

جعفری در پاسخ به سوالی درخصوص این که روسیه حمله‌هاي هوایی‌اش را به صورت یک طرفه در دوره اخیر متوقف کرد و نتیجه آن چه بود، گفت: از مسائل انسانی علیه سوریه و روسیه سوء‌استفاده شد. همچنین سلاح‌های جدید به دست گروه‌های مسلح رسیده است که از جمله آن‌ها موشک‌های گراد است. حمایت نظامی از افراد مسلح متوقف نشده است و همچنین توقف حمله‌هاي هوایی روسیه، به افراد مسلح برای حمله‌شان به چندین منطقه در حلب کمک کرد. سوریه و روسیه این حمله‌ها را به این دلیل متوقف کردند تا بهانه کمک‌های انسانی را از کشورهای غربی بگیرند.

او تاکید کرد: مسکو همواره از استفان دی میستورا، فرستاده سازمان ملل به سوریه می‌خواهد تا به مذاکرات ادامه دهد اما موافقتی از سوی آمریکا انجام نمي‌شود. هم و غم غرب بالاخص آمریکا، انگلیس و فرانسه تشدید اوضاع دیپلماتیک علیه مسکو و دمشق است.

به گزارش ایسنا،جعفری پیش بینی کرد که حل و فصل نظامی همان راه حل در حلب است و حمله‌هاي هوایی از سوی ارتش سوریه و روس‌ها علیه گروه‌های مسلح به زودی از سرگرفته شود.

این مقام سوری در خصوص ادامه درگیری‌ها در موصل عراق و اظهارات پنتاگون مبنی بر آغاز نبرد آزادسازی رقه به دست نیروهای دموکراتیک سوریه گفت: این‌ها حرفی پوچ است آن‌ها می‌خواهند که ما در سوریه به آنها وجهه قانونی ببخشیم و این مساله‌ای است نمی‌گذاریم اتفاق بیفتد. آمریکایی‌ها میان تروریسم در سوریه و عراق تفاوت قائل می‌شوند. تفاوت این است که دولت عراق از آمریکا خواست که مداخله و در نبرد موصل کمک کند، اما ما این امر را از آمریکا نخواسته و نخواهیم خواست. اگر می‌خواهند که با تروریسم در سوریه بجنگند باید با ما هماهنگ شوند و اما آن‌ها این را نمی‌خواهند.

کد خبر 352075

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha