پنجشنبه ۸ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۴
۰ نفر

حمید هامون: کم‌کم پاییز از راه می‌رسد و این‌روزها وقتی در پیاده‌روها قدم می‌زنیم، صدای دوست‌داشتنی خش‌خش برگ‌ها را می‌شنویم.

دوچرخه شماره ۸۴۶

پاييز فصل رنگ‌هاست و برگ‌هاي پاييزي آن‌قدر زيبا هستند كه گاهي دوست داريم ساعت‌ها نگاهشان كنيم. پس شايد بد نباشد بعضي‌هايشان را كه خوش‌رنگ و جالبند بياوريم خانه تا بيش‌تر جلوي چشممان باشند. در اين‌جا سه پيشنهاد جالب و ساده براي آوردن پاييز به خانه برايتان آماده كرده‌ايم.

 

دوچرخه شماره ۸۴۶

1. احتمالاً ساده‌ترين كاري كه مي‌شود با برگ‌ها كرد، نقاشي است. اما نبايد اين‌ كار را زيادي ساده بگيريد!

اين‌كه چه‌طور از برگ‌ها استفاده كنيد و چه شخصيتي به برگ‌ها بدهيد مهم است.

برگ‌ها را به دقت انتخاب كنيد و تصوركنيد چه موجودي مي‌توانند باشند. در پايان نقاشي‌تان مي‌توانيد از اسپري ثابت‌كننده براي ثبات رنگ‌ها و برگ‌ها استفاده كنيد تا تابلوي پاييزي‌تان شكننده و بدرنگ نشود.

 

دوچرخه شماره ۸۴۶

2. با پانچ‌هاي طرح‌دار هم خيلي كارها مي‌شود كرد. مي‌توانيد برگ‌ها را با طرح‌هاي گوناگون پانچ كنيد و از برگ‌هاي پانچ‌شده يا برش‌هايتان براي درست‌كردن كارت‌تبريك يا تزيين كتاب‌ها و دفترهاي مدرسه استفاده كنيد.

 

دوچرخه شماره ۸۴۶

3. يك راه ديگر هم اين است كه برگ‌هاي خوش‌رنگ را به‌عنوان آويز جلوي پنجره استفاده كنيد.

اما برگ‌هاي پاييزي زود خرد مي‌شوند و از بين مي‌روند. براي ثبات آن‌ها مي‌توانيد از موم سفيد استفاده كنيد. مقداري موم سفيد را روي حرارت آب كنيد، اما مراقب باشيد؛ هيچ‌وقت نگذاريد موم سفيد بجوشد.

بعد برگ‌هايي را كه آماده كرده‌ايد يكي يكي در موم فرو كنيد و بگذاريد تا خشك شوند. نخ‌هاي نايلوني، مثل نخ ماهي‌گيري، نخ‌هاي مناسب‌تري براي اين آويز هستند، چون مقاوم‌ترند.

 

دوچرخه شماره ۸۴۶

دوچرخه شماره ۸۴۶

کد خبر 346435

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha