چهارشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۴:۰۵
۰ نفر

پشت کشوها و قفسه‌ها، ته کمدها و کیف‌های قدیمی و در انبارها و گاهی در کتاب‌خانه‌ها همیشه تعدادی سررسید وجود دارند که خاک می‌خورند بعضی از آن‌ها این شانس را داشته‌اند که حداقل یک صفحه یا یک خط در آن نوشته شده باشد.

دوچرخه شماره ۸۴۴

اما بیش‌تر آن‌ها جلدها و کاغذهای زیبایی دارند که چون زمانشان گذشته، بي‌استفاده مانده‌اند. با دیدن این سررسیدها معمولاً گرفتار عذاب‌وجدان می‌شویم و تصمیم می‌گیریم سررسید سال آینده را پر کنیم.

شاید گروهی که الآن در حال جمع‌آوری سررسیدهای سفید برای مناطق محروم هستند هم این ماجرا را پشت سر گذاشته‌اند! 

در این طرح علاوه بر سررسیدهای بي‌استفاده یا تاریخ گذشته، می‌توانید کتاب‌های مناسب در سطح کودکان را به شرط سالم و قابل استفاده بودن يا دفتر و لوازم‌التحریر اهدا کنید.

بنابراین اگر سررسید بلااستفاده‌ای در خانه دارید حالا امکان اهدای آن برای شما فراهم شده است. با موافقت و همراهی سازمان فرهنگی‌هنری شهرداری تهران، مجموعه کتاب‌خانه‌های این سازمان تا 15 شهریور آماده‌ی دریافت سررسیدهای سفید و هدایای شما هستند.

براساس اطلاعیه‌ي گروه سررسید سفید، زمان دریافت هرکتاب‌خانه متفاوت است كه فهرست کتاب‌خانه‌های شهرداری تهران هم در کانال سررسید سفید ارائه شده است.

برای دريافت اطلاعات بیش‌تر می‌توانید به این کانال مراجعه کنید:

telegram.me/sarreside_sefid

البته گروه سررسید سفید در روز اول شهریور 95 و از روزهای 6 تا 9 شهریور در مناطق مختلف تهران و شهرستان‌ها اقدام به جمع‌آوری سررسیدهای تاریخ گذشته کرد؛ اما اگر سررسیدها و کتاب‌ها و نوشت افزار شما بیش‌تر از یک کارتن باشد، می‌توانید آن را در يكي از روزهای 23 و 24 شهریور به خیابان شوش غربی، روبه‌روی پارک بهاران، پلاک 216 بفرستيد یا براي ارسال آن با شماره‌ي 55187191 تماس بگیرید.

«سررسید سفید» نام طرحی است که  برای کمک به آموزش و تحصیل کودکان منطقه‌ي بلوچستان فعالیت می‌کند.

ایده‌ی طرح جمع‌آوری سررسیدهای بي‌استفاده و سفید به همت گروهی به نام بچه‌های بلوچ مطرح شد و سپس گروهي که در فعالیت‌های ورزشی کوهپیمایی و طبیعت‌گردی فعال بودند از اين طرح حمایت كردند و کمپین «سررسید سفید» در فضای مجازی شکل گرفت و فعالیتش را آغاز کرد. اين كمپين سال گذشته توانست تعدادي سررسید برای بچه‌های بلوچستان ببرد.

کد خبر 345506

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha