گروه سیاسی: به نوشته روزنامه واشنگتن پست، وجود اختلاف‌های شدید بین کشورهای اروپایی بر سر تحریم‌های جدید علیه ایران، ممکن است تلاش‌های آمریکا را علیه این کشور خنثی کند.

این روزنامه آمریکایی در مطلبی که مهر آن‌را منتشر کرده است، به نقل از مقام‌های اروپایی نوشت: کشورهای اروپایی بر سر میزان و سرعت اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران اختلاف‌های شدیدی دارند و این مسئله‌ای است که احتمالا تلاش‌های جدید آمریکا را برای متحدکردن هم‌پیمانان خود در جهت اقدام در خارج از چارچوب شورای امنیت تضعیف خواهد کرد.

نویسنده این مطلب به نقل از مقام‌های غربی خاطرنشان می‌کند: در نشست دوشنبه‌شب در بروکسل، وزیران امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا درباره توجه به برداشتن گام‌های معتدل و نه الزاما آن نوع اقدام‌هایی که واشنگتن هم اکنون مدنظر دارد، به توافق رسیدند.

در ادامه این مطلب به نقل از مقام‌های آمریکایی و اروپایی آمده است: انگلیس و فرانسه که ابتکار عمل را برای درخواست در جهت اقدام مشترک اروپا به دست دارند، از تشدید تحریم‌های چندجانبه خارج از شورای امنیت حمایت می‌کنند، اما کشورهای دیگر و به ویژه ایتالیا و اتریش جدیت کمتری در تشدید تحریم‌ها دارند و آلمان هم موضعی بین این دو را اتخاذ کرده است.

کد خبر 34371

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز