خبر > امسال (سال ۱۳۹۵) برنامه‌های تابستانی سازمان فرهنگی‌هنری با عطر و طعم کتاب همراه شده و پویش (کمپین) کتاب‌خوانی تابستانی برای گروه کودک و نوجوان از سوی سازمان درحال برگزاری است.

دوچرخه شماره ۸۴۲

پویشی که با هدف ارتقای سرانه‌ي مطالعه و افزایش تعداد اعضاي کتاب‌خانه‌ها از طریق ایجاد انگیزه در خانواده‌ها برای عضویت فرزندانشان در کتاب‌خانه‌های عمومی برپاشده است.

والديني که به این چالش دعوت می‌شوند، فرزندانشان یا کودکان و نوجوانان خانواده را در یکی از کتاب‌خانه‌های عمومی سازمان نام‌‌نویسی می‌کنند و بچه‌ها با مطالعه‌ي حداقل شش عنوان کتاب در طول فصل تابستان، می‌توانند در بخش مسابقه‌ي این جشنواره شرکت کنند.

محمود صلاحي، رئيس سازمان فرهنگي‌هنري شهرداري تهران در اين‌باره توضيح داد: «در این طرح بزرگ‌ترهای فامیل چند نوجوان را عضو پویش می‌کنند و عکس آن‌ها را در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کنند و با این کار هم پویش را معرفی می‌کنند و هم از دیگران دعوت می‌کنند که به این پویش بپیوندند. خود نوجوانان هم می‌توانند دوستانشان را در این پویش شرکت دهند.»

حامد طراحــي، مدیر امور کتاب‌خانه‌های سازمان فرهنگی‌هنری شهرداري تهران هم درباره‌ي شرايط سني شركت‌كنندگان و چگونگي شركت آن‌ها در اين پويش كتاب‌خواني توضيح مي‌دهد: «‌در پويش كتاب‌خواني كودكان و نوجوانان، گروه سني الف (تا شش‌سال)، گروه سنی ب (هفت تا 9 سال)، گروه سنی ج (10 تا 12 سال) و گروه سنی د (13 تا 15 سال) مي‌توانند شركت كنند.»

او توضيح مي دهد: «در اين برنامه، بزرگ‌ترها مي‌توانند با عضو‌کردن یک کودک یا نوجوان در کتاب‌خانه‌ي عمومی و عکس‌گرفتن از کارت یا مدارک عضویت او  و به اشتراک گذاشتن آن‌ها در شبكه‌ي اینستاگرام یا تلگرام شخصی، همراه با متن دعوت به چالش و استفاده از هشتگ «#چالش_کتاب_‌خوانی_تابستانی» و یا مِنشِن‌کردن صفحه‌ي اینستاگرام جشنواره (به‌کار بردن علامتattarlibrary1@) در اين برنامه شركت كنند. شركت‌كنندگان می‌توانند همین مراحل را در تلگرام هم طی کنند.»

جزئيات ارسال هم به اين ترتيب است:

  • گروه سنی الف:

در اين گروه سني، والدین کودکان بايد شش‌كتاب را از كتاب‌خانه‌هاي عمومي امانت بگيرند و پس از خواندن كتاب‌ها براي فرزندشان، از او بخواهند تا در صورت تمایل برداشت خود از هرداستان را نقاشی کند.

سپس والدین می‌توانند تصوير نقاشي‌هاي فرزندشان را از طریق تارنمای جشنواره یا پیام‌رسان‌هایی نظیر تلگرام و واتس‌آپ به دبیرخانه‌ي جشنواره ارسال کنند.

  • گروه سنی ب:

در این بخش از کودکان هفت تا 9ساله خواسته می‌شود پس از امانت‌گرفتن حداقل شش کتاب و مطالعه آن‌ها، خلاصه‌ای از هرکتاب‌ را در سه سطر بنويسند و به دبیرخانه‌ي جشنواره ارسال کنند.

  • گروه سنی ج:

در این بخش نیز به شیوه گروه سنی ب عمل خواهد شد؛ اما كتاب‌ها بايد مناسب همين گروه سني باشد و براي هركتاب هم بايد حداقل پنج‌سطر خلاصه بنويسند.

  • گروه سنی د:

این بخش نیز به شیوه بخش‌های قبلی اجرا می‌شود؛ با اين تفاوت كه براي هر كتاب، بايد حداقل 10 سطر خلاصه نوشته شود.

 البته نوجوانان شرکت کننده در این بخش در صورت تمایل می‌توانند حداقل سه نفر از دوستان خود را هم به شرکت در این جشنواره دعوت کنند.

به‌هرحال اگر اهل كتاب هستيد بد نيست در اين پويش كتاب‌خواني شركت كنيد.

براي كسب اطلاعات بيش‌تر مي‌توانيد  به نشاني زير مراجعه كنيد:

www. ketabkhanimajazi.ir/5th

 

دوچرخه شماره ۸۴۲

عكس: محمود اعتمادي

کد خبر 343543

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha