همشهری آنلاین: دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری گفت: دشمنان فرا منطقه ای بدنبال مدیریت و تحریک برخی از کشورهای عربی برای دخالت و ترویج ناامنی در منطقه جنوب شرق ایران هستند.

 رحیم صفوی

به گزارش دفتر دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری، سردار سرلشکر پاسدار رحیم صفوی، در بازدید میدانی از قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در منطقه جنوب شرق کشور و در دیدار با فرماندهان و مسئولان این قرارگاه با اشاره به تلاش های این قرارگاه در برقراری امنیت منطقه جنوب شرق افزود: قرارگاه قدس مجاهدت ها و فداکاری های بسیاری در برقراری امنیت در منطقه جنوب شرق کشور داشته است و فرماندهی نیروی زمینی سپاه تدابیر و فرماندهی ارزشمندی در این زمینه داشته است.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا گفت: مهمترین کاری که در این قرارگاه بایستی انجام پذیرد ، تشخیص راهبردی ریشه های نا امنی در منطقه و تغییرات در راهبردهای دشمنان داخلی و خارجی است و از دیگر موارد دارای اهمیت افزایش آمادگی های عملیاتی برای برخورد با انواع شرارت ها و نا امنی ها که عمدتا از کشورهای پیرامونی به این منطقه می رسد، است.

وی افزود: دشمنان فرا منطقه ای مثل آمریکائی ها و صهیونیست ها بدنبال مدیریت و تحریک برخی از کشورهای عربی برای دخالت و ترویج ناامنی در منطقه جنوب شرق ایران هستند که با هوشیاری سازمان ها و نهادهای اطلاعاتی و آمادگی های عملیاتی نیروهای سپاه پاسداران تابحال خنثی شده است، لیکن ممکن است این شرارت ها ادامه پیدا کند.

سرلشکر صفوی گفت: با وجود امنیت بسیار خوب استان سیستان و بلوچستان و وجود مردمی صبور و شریف و نجیب ، لازم است دولت جمهوری اسلامی ایران در برنامه ششم توسعه توجه بیشتری نسبت به رفع محرومیت و ایجاد اشتغال و احداث راه آهن چابهار -زاهدان مشهد و همچنین توسعه سواحل دریای عمان و کارخانجات مختلف ، متناسب با نیازمندی های مردم استان و تامین آب برای شهرهای بزرگ نماید و در این جهت از سرمایه گذاران داخلی و خارجی حمایت لازم را بعمل آورد.

وی با اشاره به گره خوردن مسائل جامعه با مسائل امنیتی گفت: مسائل اجتماعی و اقتصادی و عدم توسعه یافتگی استان سیستان و بلوچستان ارتباط مستقیمی با مسائل امنیتی و دفاعی دارد و مسائل اجتماعی و فرهنگی با مسائل امنیتی گره خورده است و در خصوص استان سیستان و بلوچستان متاسفانه علیرغم آنکه امنیت برقرار شده اما توسعه همگام با امنیت پیش نرفته است.

سرلشکر صفوی با اشاره به خدمات سپاه دراستان سیستان و بلوچستان گفت: یکی ازبزرگترین خدمات ، محرومیت زدایی توسط سپاه در استان سیستان و بلوچستان است.

وی با اشاره به ظرفیت های مختلف استان گفت: بایستی از ظرفیت و پتانسیل استان در جذب گردشگر داخلی و خارجی استفاده کرد.

کد خبر 343434

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha