مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۳ شهریور ۱۳۸۵ - ۰۵:۵۱
۰ نفر

از آغاز طرح جهادی ۱۳۷ (ازحدود دو ماه پیش) در مناطق تهران تاکنون بالغ بر ۲۸ هزار تن آسفالت در وسعتی معادل ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار متر مربع در سطح ۶۵۰ کوچه و خیابان شهر تهران پخش شد.

علیرضا کشمیری مدیر واحد اجرایی و کارخانجات و تولیدات طرح جهادی ۱۳۷ با اعلام این مطلب افزود: تناژ آسفالت مورد استفاده تا پایان ماه جاری به حدود ۴۰۰ هزار تن می رسد و سطح آسفالت معابر به ۳۰۰ کیلومتر با عرض متوسط ۱۰ متر افزایش خواهد یافت.

کشمیری اعتبار اختصاص یافته در طرح جهادی ۱۳۷ تنها در بخش آسفالت معابر را حدود ۷ میلیارد تومان اعلام کرد.

به گزارش همشهری همچنین سلیمی مدیرعامل سازمان خدمات موتوری شهرداری تهران درباره نحوه پیشرفت کار جمع آوری زباله گفت: از ابتدای شروع طرح جهادی ۱۳۷ تاکنون موفق شدیم دوسوم شهر تهران را به سیستم جمع آوری زباله به شکل مکانیزه مجهز سازیم به طوری که از ۱۲۰ ناحیه شهر تهران ۷۲ ناحیه به این سیستم مجهز شدند که این میزان تا پایان آذرماه به ۱۰۰ درصد خواهد رسید.

سلیمی گفت: در جریان اجرای طرح جهادی ۱۳۷ در مناطق ۱۹ ، ۱۷ ، ۲۰ ، ۱۰ ، ۹ ، ۴ ، ۱۶ ، ۱۸ ، ،۱۵ ۱۱ و ۱۴ موفق شدیم هر بار با بکارگیری ۳۰۰ دستگاه انواع ماشین آلات مکانیزه اقدام به رفت و روب و جمع آوری زباله و... کنیم.وی روزانه حجم زباله های جمع آوری شده از سطح شهر را ۷ هزار تن اعلام کرد که حدود ۵ هزار تن آن به شکل مکانیزه جمع آوری می شود.

وی خبر داد: این اقدام برای نخستین بار توسط بخش خصوصی صورت گرفته است به طوری که هم اکنون ۷۰ درصد زباله های شهر تهران با بهره گیری از سرمایه های بخش خصوصی در قالب انواع ماشین آلات و تجهیزات لجستیک مدرن جمع آوری می شود.

وی میزان سرمایه به کار گرفته شده توسط بخش خصوصی در حوزه خدمات شهری و جمع آوری زباله را حدود ۳۰ میلیارد تومان اعلام کرد و در ادامه از تجمیع پیمانکاران سنتی با هدف توانمندسازی آنان خبر داد و افزود: ۸۵ شرکت پیمانکار که به شکل سنتی اقدام به جمع آوری زباله می کردند به واسطه طرح تجمیع به ۳ شرکت سهامی خاص تبدیل شدند به طوری که با این اقدام سرمایه های اندک هر شرکت در کنار یکدیگر تبدیل به حجم بالایی از نقدینگی و امکانات و تجهیزات شده است.

وی اظهار داشت: با این اقدام ضمن افزوده شدن بر توان عملیاتی، سرعت و کیفیت فعالیتها در قالب جمع آوری مکانیزه زباله، شیوه های سنتی به کار گرفته شده در این حوزه با همه معایب و مضرات آن کنار گذاشته خواهد شد.

کد خبر 3432

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز