دوشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۹
۰ نفر

همشهری دو - الهام فیروزبخت: در گرماگرم روزهای داغ و آفتابی تابستان، طبیعی است که میل به آب بازی در بچه‌ها شعله‌ور شود.

حوض لاستیکی

 قديم‌ترها، خانه‌هاي قديمي معمولا ميزبان حوض‌هاي بزرگ و كوچك در حياط خود بودند. اما حالا با توجه به آپارتماني شدن اكثر خانه‌ها، اين امكان ناب حذف شده است. شايد فكر كنيد روزهايي از هفته بچه‌ها را به استخرهاي عمومي ببريد اما تميزي و بهداشت آب استخر هميشه مايه‌ نگراني پدر و مادرهاست، ضمن اينكه اغلب، وقت و هزينه لازم براي استفاده از استخر هم مهيا نيست؛ آب‌تني بچه‌ها در خانه مزاياي زيادي دارد و مهم‌ترين مزيت آن اين است كه از سلامت و بهداشت آب مطمئن هستيد. براي درست كردن لحظاتي شاد براي فرزندانتان در يك محيط امن، شما به نخستين چيزي كه احتياج داريد يك استخر بادي مناسب است و البته فضاي كافي براي قرار دادن آن.

  • گزينه‌هاي بازار

شايد شما هم فكر كنيد كه خانه‌تان براي استخر بادي كوچك است اما اگر سري به بازار استخرهاي بادي بزنيد با دنيايي از طرح و رنگ و مدل روبه‌رو خواهيد شد. استخر‌هاي بادي اشكال و اندازه‌هاي مختلفي دارند كه مي‌توانيد آنها را در حياط خانه يا پشت‌بام يا حتي در يك بالكن بزرگ و يا خانه‌هاي ييلاقي خارج از شهر راه‌اندازي و براي كودكان سرگرمي ‌دلچسب و جذابي را فراهم كنيد. استخرهاي كودك معمولا از يك الي 3لايه بادي مجزا تشكيل شده‌اند كه اين لايه‌ها در بعضي مدل‌ها براي ارتفاع بيشتر و در ديگر مدل‌ها براي تغيير رنگ و زيبايي بيشتر به‌كار مي‌رود. استخرهاي موجود در بازار به چند دسته كلي تقسيم مي‌شوند؛ استخرهاي يك لايه يا چند لايه، استخرهاي طرح‌دار يا بدون طرح، ساده يا در طرح‌هايي شبيه يكي از حيوانات يا ماشين‌ها، مربع، گرد يا مستطيل، سايه‌بان‌دار يا بدون سايه‌بان و نوعي ديگر از اين استخرها، استخر آب و توپ هستند و بعضي ديگر همراه با وسايل جانبي از قبيل تيوپ يا وسايل بازي ثابت يا متحرك به فروش مي‌رسند. بهترين نوع استخرهاي بادي كودك، مجموعه‌هايي است كه علاوه بر بخش حوضچه، شامل قلعه‌هاي بادي و اسباب‌بازي‌هاي بادي هم مي‌شوند. قطر استخر‌هاي بادي دايره ‌شكل بين يك‌و نيم تا حدود 5متر متغير است. ارتفاع اين استخر‌ها هم به‌طور متوسط بين 45تا 150سانتي‌متر نوسان دارد. اين را هم بدانيد استخرهاي بادي كودك در 2مدل كف باد‌شونده و ساده توليد مي‌شود.

  • صرفه جويي در مصرف!

بعد از هر بار استفاده از استخر، سطح آب را حتما با روكش بپوشانيد تا آب داخل استخر تميز بماند و مجبور نباشيد آب استخر را تميز يا آن را تخليه كنيد. قبل از پر كردن اين استخر‌ها زيرانداز برزنتي روي زمين پهن كنيد، در غيراين صورت ممكن است استخر شما سوراخ شود. براي خالي كردن باد استخر، قسمت پايين پستونك را خم كرده تا باد راحت‌تر از داخل بيرون بيايد.

  • نكته‌هاي خريد

بعضي استخرها جنس پلاستيك معمولي يعني جنسي شبيه توپ‌هاي پلاستيكي دارند. اين مدل‌هاي پلاستيكي ارزان‌ قيمت هستند و هنگام خريد بايد نهايت دقت را داشته باشيد تا لبه‌هاي تيز و برنده نداشته باشند.
اگر به فكر خريد استخر براي كودكان هستيد ارتفاع آن را متناسب با جثه و قد و قواره كودك درنظر بگيريد. ميزان ظرفيت و گنجايش استخر را هم درنظر بگيريد. كوچك‌ترين استخر ظرفيتي حدود 57 ليتر آب را دارد.
اگر به‌دنبال جنس‌هاي مرغوب، قابل اعتماد، محكم و بادوام هستيد بهتر است استخرهاي مرغوب از نوع پي‌وي‌سي يا پي‌وي‌سي الياف‌دار را انتخاب كنيد كه رويه آنها از نوع پي‌وي‌سي با طرح چرم است. ضمن اينكه به‌طور طبيعي استخرهاي چند لايه ايمن‌تر هستند.
وزن كودكتان را با ميزان وزني كه استخر مي‌تواند تحمل كند درنظر داشته باشيد. همچنين به وزن بسته‌بندي هم توجه كنيد. سبك يا سنگين بودن خود استخر هنگام جابه‌جاكردن آن يا هنگامي كه مي‌خواهيد براي مسافرت، استخر را همراه خود ببريد اهميت زيادي پيدا مي‌كند.
استخرهاي جديد معمولا همراه با تجهيزاتي از قبيل پمپ هوادهي، فيلتر تصفيه آب، زير‌انداز و روكش مجهز به فروش مي‌رسند تا استخر شما كارايي بيشتري داشته باشد.
اگر از پمپ دستي براي باد كردن استخر استفاده مي‌كنيد، بهتر است بدانيد زمان بادكردن استخر با پمپ بادي 10 الي 15دقيقه است البته پمپ باد برقي تفاوت زيادي با پمپ‌هاي دستي ندارند و فقط راحت‌تر محصول را باد مي‌كنند.

  • قيمت

35000
قيمت استخرهاي ساده و بدون طرح دايره‌اي از 35هزار تومان شروع مي‌شود. استخرهاي مربعي شكل كوچك 80×80 هستند و ارتفاع آنها 23سانتي‌متر است.


29000
قيمت استخرهاي مربعي ساده از 29هزار تومان شروع مي‌شود و قيمت‌ آن با توجه به ابعاد و طرح و وسايل همراه تا 200هزار تومان و بالاتر هم مي‌رود.


50000
كوچك‌ترين استخر مستطيلي هم ابعادي در حدود 90×110 دارد و ارتفاع آن 40سانتي‌متر است. قيمت استخر مستطيلي ساده از 50 هزار تومان شروع مي‌شود.


50000
استخرهايي هم براي خردسالان و بچه‌هاي زير يك‌سال وجود دارد كه طول اين استخرها 86سانتي‌متر، عرض آن 61سانتي‌متر و ارتفاع 58سانتي‌متري دارند. قيمت استخر خردسالان از 70 هزار تومان شروع مي‌شود.

کد خبر 342483

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha