چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۳۸۶ - ۱۶:۲۹
۰ نفر

با آغاز گرامیداشت هفته نیروی انتظامی، نهمین نمایشگاه دستاوردهای این نیرو در مصلای تهران افتتاح شد.

در هفته گرامیداشت نیروی انتظامی ( 24 تا 30 مهر) چندین نمایشگاه همزمان در تهران و مراکز استان‌ها برای اطلاع رسانی، آموزش شهروندان، ارائه خدمات پلیس به مردم و دیدار رودررو با شهروندان برگزار می‌شود.

بر اساس این گزارش، شهروندان تا پایان هفته نیروی انتظامی هر روز از ساعت 8 صبح تا 7شب می‌توانند از این نمایشگاه‌ها بازدید کنند.

نمایشگاه نهم پلیس که علاوه بر مصلا در چند منطقه دیگر از جمله شهرک آزمایش، فرهنگسرای بهمن، سازمان وظیفه عمومی و... نیز بر پاست، در محورهایی مانند مواد‌مخدر، امنیت اجتماعی و اخلاقی و بررسی معضلات و آسیب پذیری‌‌های اجتماعی برگزار می‌شود.

نمایشگاه‌هایی نیز در مراکز استان‌ها برگزار خواهد شد.

در این نمایشگاه‌ها توانمندی‌‌های علمی‌، کاربردی و امنیتی پلیس به نمایش گذاشته می‌شود و در کنار آن خدمات انتظامی‌همچون خدمات راهنمایی و رانندگی و صدور گذرنامه به بازدید‌کنندگان ارائه خواهد شد.

حضور مسئولان و فرماندهان ناجا در نمایشگاه برای پاسخگویی مستقیم به شهروندان در مرکز 197 مستقر در نمایشگاه، معرفی معاونت‌‌های ناجا و مأموریت‌هایشان، همایش‌های تخصصی درباره آسیب‌های اجتماعی، خدمات مشاوره رایگان، مسابقات قرآنی و... از برنامه‌های این نمایشگاه‌هاست.

وزیر کشور در افتتاح نمایشگاه عمومی نیروی انتظامی گفت: آگاهی بخشی و حضور در مراسم مختلفی که نیروی انتظامی تدارک دیده است، در اعتماد بیشتر و همکاری و تعامل نزدیکتر مردم با فرزندانشان در ناجا برای ایجاد جامعه‌ای امن و سالم ثمر بخش می‌باشد.

پور محمدی افزود: خوشبختانه شاهد هستیم که پلیس در جامعه ما با تحولی کاملا برجسته و امید بخش وظایفش را انجام می‌دهد و شاخص و رکوردهایی که باقی گذاشته قابل توجه و در جامعه کاملا محسوس و ملموس است و هر سال که می‌گذرد شاخص‌های ارزنده‌ای را به ثبت می‌رساند.

وزیر کشور در یک مقایسه آماری درخصوص جرایم اظهار داشت: سال گذشته به نسبت سال قبل از آن و امسال (6 ماه اول سال‌جاری) به نسبت سال گذشته در اغلب جرایم مجرمانه شاهد کاهش آمار وقوع جرم بوده‌ایم.

وی از کاهش 20 درصدی تصادفات، کاهش 12 درصدی تلفات انسانی، کاهش 8 درصدی جراحات خبر داد و کاهش هزار و 300نفری آمار جان باختگان حوادث جاده‌ای را نسبت به مدت مشابه سال قبل بسیار ارزشمند عنوان کرد.

جانشین فرماندهی کل قوا در نیروی انتظامی موضوع امنیت را منطقه‌ای ندانست و گفت: به موضوع امنیت باید در ابعاد مختلف و فراگیر نگاه شود. بنابراین نمی‌توان به امنیت پایه دار به جامعه رسید مگر اینکه در حوزه‌های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی تعاملات صورت گیرد.

وزیر کشور با بیان اینکه باید به مقوله امنیت نگاه فرا منطقه‌ای و فرا ملی داشت تصریح کرد: در این جهت گام‌های مؤثری برداشته شده است که از جمله آن می‌توان به همکاری‌های امنیتی با کشورهای حوزه خلیج فارس، افغانستان، کشورهای حاشیه عراق و حاشیه دریای خزر اشاره کرد.

وی گفت: تشکیل پلیس کشورهای اسلامی از مصادیق بارز فعالیت‌های فرامنطقه‌ای دولت جمهوری اسلامی ایران بوده که در دستور کارسایر کشورهای اسلامی نیز قرار گرفته‌است.

پورمحمدی گفت: در 2 سال گذشته و با بکار گیری پلیس‌ یاران جوان و نوجوان، همکاری فرزندان با خانواده‌ها برای ایجاد نظم و امنیت ایجاد شده است.

وی ادامه داد: ‌دولت نیز تلاش می‌کند تا در حد مقدور بودجه پلیس را افزایش داده و نیازهای آن را تأمین کند.

جانشین فرماندهی کل قوا در نیروی انتظامی در جمع خبرنگاران از تغییر سازمان پلیس به منظور افزایش توان و ظرفیت عملیاتی نیروها خبر داد و گفت: با تغییر سازمان پلیس نیروهای عملیاتی آن به 75 درصد رسیده است که به این ترتیب شاهد 2 برابر شدن ظرفیت عملیاتی ناجا هستیم.

وی با اشاره به استفاده پلیس از تجربیات و دستاوردهای نیروهای پلیس پیشرفته اشاره کرد و افزود: نیروی انتظامی با تعامل با کشورهای مختلف  روش‌های نوینی را دنبال می‌کند که این در نهایت به ارتقاء امنیت اجتماعی منجر می‌شود.

اجرای مرحله جدید طرح امنیت اجتماعیفرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ نیز از آغاز مرحله دیگری از طرح امنیت اجتماعی در چند روز آینده خبر داد.

سردار احمد رضا رادان رئیس پلیس پایتخت صبح دیروز با حضور در فرهنگسرای بهمن و افتتاح نمایشگاه تخصصی نیروی انتظامی تهران بزرگ، افزود: پس از اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی، شاهد تحرکات مذبوحانه دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی در ارتباط با موضع گیری آنان علیه امنیت اخلاقی مردم جامعه و سوق دادن آنان به سوی بی تفاوتی بودیم.

رئیس پلیس پایتخت در ادامه تاکید کرد: مقوله امنیت اجتماعی و اجرای آن به هیچ عنوان تحت تاثیر بوق های تبلیغاتی عناصر ضد انقلاب قرار نخواهد گرفت.

سردار رادان در پایان خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی با قدرت و قاطعیت مرحله دیگری از این طرح را با هدف پاسخ مناسب به دغدغه‌های امنیتی و اخلاقی مردم جامعه به زودی ارائه خواهد کرد.

کد خبر 34209

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز