چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۳۸۶ - ۱۱:۳۰
۰ نفر

گروه بورس: در حالی که مسئولان وزارت صنایع تأکید دارند عرضه سهام ذوب‌آهن تا سال آینده به تعویق افتاده، بورس تهران از پذیرش قریب الوقوع این سهام خبر می‌دهد.

ذوب آهن آخرین شرکت مشمول اصل 44 قانون اساسی در گروه شرکت‌های سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران است.

گفته می‌شود اقدامات نهایی برای درج نام ذوب آهن در فهرست نرخ‌های تابلوی فرعی و در نهایت عرضه سهام در بورس در حال انجام است.

ایرج اکبریه، مشاور وزیر صنایع و معادن در این باره به فارس گفت: تنها شرکت مشمول صدر اصل 44 که کار واگذاری سهام آن به سال آینده موکول شده مجتمع ذوب آهن اصفهان است که علت این تعویق، بهره‌برداری از طرح توسعه توازن این مجتمع است که با افتتاح آن تا پایان امسال، سوددهی این مجتمع متناسب با سرمایه گذاری آن شده و سهام آن قابل واگذاری خواهد شد.

اما در مقابل، مدیر پذیرش اوراق بهادار شرکت بورس به خبرنگار همشهری گفت: بنا به درخواست شرکت ملی فولاد ایران (سهامدار عمده وقت)، هیأت پذیرش اوراق بهادار 4 سال پیش با تقاضای پذیرش سهام شرکت ذوب آهن اصفهان در بورس، مشروط به احراز شرایط پذیرش مصوب، موافقت کرد.

مجید نوروزی با اشاره به لزوم به‌روز رسانی شرایط پذیرش سهام این شرکت در بورس گفت: با عنایت به شمول اصل 44 قانون اساسی درخصوص شرکت مزبور، سپری شدن نزدیک به 4 سال از تاریخ مصوبه هیأت پذیرش و تغییر شرایط حاکم بر بازار سرمایه، شرایط پذیرش این شرکت نیز همانند شرکت‌های ملی صنایع مس ایران، فولاد مبارکه اصفهان و فولاد خوزستان در جلسه هیأت پذیرش مورد بازنگری قرار می‌گیرد که با دریافت صورت‌های مالی حسابرسی شده، این امر در دستور کار هیأت پذیرش قرار خواهد گرفت.

او ادامه داد:همچنین، برای آماده‌سازی گزارش پذیرش و درج شرکت ذوب آهن، طی نامه‌ای مدارک و مستندات مورد نیاز به‌منظور به‌روز رسانی پرونده پذیرش ذیربط در بورس به شرکت اعلام و رونوشت آن برای ایمیدرو (سهامدار عمده فعلی) و سازمان خصوصی‌سازی ارسال شده است. امیدواریم با تسریع در تهیه و ارسال اطلاعات مزبور، هر چه زودتر شاهد حضور این شرکت در تابلوی فرعی بورس تهران باشیم.

مدیر پذیرش شرکت بورس در گفت‌وگویی دیگر با فارس گفت: به‌دلیل اینکه هنوز فولاد خراسان به‌طور رسمی در فهرست‌های شرکت‌های بورس درج نشده نمی‌توان فعلا زمان دقیقی برای عرضه سهام این شرکت اعلام کرد.

مجید نوروزی افزود: سهام این شرکت در آینده‌ای نزدیک در بورس عرضه خواهد شد اما به‌دلیل انجام اقدامات مربوط به درج شرکت‌ها فعلا نمی‌توان زمان دقیقی را برای عرضه سهام این شرکت اعلام کرد.به احتمال زیاد هیأت‌مدیره شرکت بورس دوشنبه هفته آینده در باره چگونگی عرضه سهام فولاد خراسان تصمیم‌گیری خواهد کرد.

فولاد خراسان

در برابر این اظهارات مرتضی علی اکبری، مدیر مالی و اداری سرمایه‌گذاری توسعه معادن فلزات که 23 درصد از سهام این شرکت را در اختیار دارد، گفت: اطلاعات مربوط به عملکرد 6 ماهه فولاد خراسان به شرکت بورس ارسال شده است.

علی اکبری ادامه داد: با توجه به این اقدام و برگزاری جلسه معارفه اوایل آبان ماه تا سقف 20‌درصد از سهام این شرکت در تابلوی فرعی بورس عرضه خواهد شد.

وی گفت: پیش‌بینی می‌شود کشف قیمت سهام فولاد خراسان بیش از 300 تومان باشد.

کد خبر 34205

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز