همشهری‌آنلاین: شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن روز چهارشنبه ۱۲ مرداد گفت موشک جدیدی که کره شمالی شلیک کرد و داخل یا نزدیک آب‌های ژاپن فرود آمد تهدیدی جدی برای امنیت ژاپن است و توکیو اعتراض شدید خود را به این اقدام اعلام می‌کند.

دولت ژاپن روز چهارشنبه 12 مرداد اعتراض شدید خود را به آزمایش موشکی جدید کره شمالی اعلام و این اقدام را به شدت محکوم کرد.

دولت ژاپن در بیانیه‌ای اعلام کرد: این آزمایش موشکی کره شمالی نقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد است و خطری جدی برای امنیت هواپیماها و کشتی‌ها در دریا به شمار می‌رود.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از خبرگزاری رویترز ،ژنرال ناکاتانی، وزیر دفاع ژاپن پس از آزمایش موشکی جدید کره شمالی به نیروهای نظامی این کشور دستور داد اطلاعات لازم را درمورد این آزمایش موشکی جمع آوری کنند و به دقت مراقب اوضاع باشند.

مجموعه آزمایش‌های موشکی کره شمالی از آغاز امسال تاکنون نگرانی‌هایی را برای ژاپن و کره جنوبی به وجود آورده است.

ستاد مشترک ارتش کره جنوبی اعلام کرد: کره شمالی صبح روز چهارشنبه یک موشک بالستیک را از منطقه غربی خود به طرف دریای شرقی شلیک کرد. این موشک از استان هوانگهائه جنوبی در جنوب غرب پیونگ یانگ پایتخت کره شمالی شلیک شد.

 

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی به نقل از یک منبع دولتی این کشور اعلام کرد این موشک ظاهرا از نوع موشک‌های میان برد « رودونگ » بوده و مسافتی حدود 1000 کیلومتر را طی کرده است.

وزارت دفاع کره جنوبی درحال حاضر از اظهارنظر درباره نوع این موشک خودداری کرده است.

کره شمالی 29 تيرماه نیز سه فروند موشک بالستیک آزمایش کرد که هر کدام از آنها مسافتی بین 500 تا 600 کیلومتر را طی کرده بود.

كره شمالی پس از این آزمایش‌های موشکی اعلام کرد این آزمایش ها بخشی از یک تمرین نظامی براي شبیه سازی حمله‌ علیه بنادر کره جنوبی و پایگاه های هوایی این کشور بوده است که آمریکا از آنها استفاده می‌کند.

این آزمایش موشکی جدید کره شمالی همچنین درپی توافق اخیر آمریکا و کره جنوبی برای استقرار سامانه دفاع موشکی «تاد» در خاک کره جنوبی انجام شد. کره شمالی تهدید کرده است به این تصمیم آمریکا و کره جنوبی « واکنش فیزیکی » نشان خواهد داد.

کره شمالی همچنین باوجود قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد که آزمایش‌های هسته ای و موشکی بالستیک را برای این کشور ممنوع کرده ، چهار آزمایش هسته‌ای انجام داده است که جدیدترین آن ژانویه امسال انجام شد.

کد خبر 342020

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha