همشهری‌آنلاین: کره شمالی اعلام کرد آزمایش موشکی بالستیکی که انجام داده نوعی شبیه‌سازی حمله‌های پیش‌دستانه علیه بنادر کره جنوبی و پایگاه‌های هوایی مورد استفاده ارتش آمریکا در این کشور است.

به گزارش  خبرگزاری رسمی کره شمالی ،بیانیه دولت پيونگ‌يانگ ظاهرا به سه آزمایش موشکی این کشور اشاره دارد که روز سه شنبه 29 تير انجام شد.

البته این خبرگزاری به تاریخ تمرین نظامی مورد نظر اشاره نكرده است.

کیم جونگ اون، رهبر این کشور نیز نظاره‌گر این تمرین نظامی بود که طی آن انفجار کلاهک هسته‌ای سوار شده روی موشک‌ها با موفقیت آزمایش شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از سئول ، کره شمالی روز سه شنبه  29 تير سه فروند موشک بالستیک آزمایش کرد که هرکدام از آنها پیش از فرود آمدن در دریا مسافتی بین 500 تا 600 کیلومتر را طی کرد.

فرماندهی راهبردی آمریکا در بیانیه‌ای به نقل از منابع رسانه ای اعلام کرد گفته می شود دو فروند از این موشک‌ها از نوع موشک‌های اسکاد کوتاه برد و موشک سوم از نوع موشک میان برد « رودونگ » بوده است.

موشک رودونگ حدود هزار و 300 کیلومتر برد دارد که اين برد، برای هدف قرار دادن همه نقاط کره جنوبی و بخش‌هایی از ژاپن کافی است.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، این آزمایش‌های موشکی کره شمالی پس از آن انجام شد که دولت‌های کره جنوبی و آمریکا اوایل این ماه اعلام کردند تصمیم گرفته‌اند سامانه دفاع موشکی پیشرفته « تاد » را در خاک کره جنوبی مستقر کنند.

دولت کره جنوبی اعلام کرده هدف از استقرار سامانه موشکی تاد ، رهگیری موشک‌های بالستیکی است که از کره شمالی شلیک می‌شود.

کد خبر 340549

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha