پسربچه‌ ۶ ساله‌ای که ۵‌ماه اسیر آدم‌‌ربایان بی‌رحم بود با عملیات پلیس و اطلاعات به آغوش خانواده‌اش بازگشت.

فیلم لحظات پس از آزادی پسربچه را در هم‌افزا ببینید.

گروگانگيران با انتقال گروگان‌شان به ارتفاعات مرزي او را زنداني كرده و براي آزادي‌اش درخواست يك ميليارد تومان پول نقد كرده بودند.اين گروگانگيري ميلياردي ظهر 18اسفند سال گذشته رخ داد. آن روز علي 6ساله به همراه خواهرش در راه بازگشت از مهد كودك بودند كه يك خودروي سواري مقابل آنها توقف كرد و مردان ناشناسي پس از پياده شدن از ماشين با حركتي سريع علي را ربودند و سوار بر خودروي‌شان پا به فرار گذاشتند.

هر چند با فريادهاي خواهر علي، رهگذران متوجه ماجرا شدند اما هيچ‌كس نتوانست مانع آدم‌ربايان شود و آنها در چشم بر هم زدني ناپديد شدند.با گزارش ماجرا به پليس، تيمي از مأموران وارد عمل شدند اما هنوز كسي نمي‌دانست كه انگيزه آدم‌ربايان چه بوده است. بررسي‌ها نشان مي‌داد كه پدر علي، كارمند ساده كميته امداد است كه وضعيت مالي كاملا عادي دارد و به همين دليل در ابتدا تصور مي‌شد كه انگيزه آدم‌ربايي چيزي جز اخاذي بوده است. با اين حال پس از گذشت 3ماه از ماجرا، درحالي‌كه هيچ رد و اثري از آدم‌ربايان و پسربچه ربوده شده نبود، مرد ناشناسي با يكي از همكاران پدر علي تماس گرفت و گفت كه آنها علي را ربوده‌اند و او زنده است.

  • درخواست ميلياردي

پدر علي مي‌گويد: با وجود اينكه من يك كارمند ساده هستم و با حقوق كارمندي زندگي مي‌كنم اما آدم‌ربايان در تماس بعدي‌شان درخواست يك ميليارد تومان براي آزادي پسرم كردند. آنها هر بار كه تماس مي‌گرفتند تهديد مي‌كردند كه اگر مبلغ درخواستي را پرداخت نكنيم گوش پسرم را بريده و براي‌مان مي‌فرستند. شايد آنها تصور مي‌كردند كه وضع مالي خوبي دارم اما وقتي متوجه شدند كه پولي براي پرداختن نداريم، مبلغ درخواستي‌شان را به 700ميليون و در نهايت 500ميليون تومان رساندند اما اين مبلغ هم برايم غيرقابل پرداخت بود.

تهديدهاي آدم‌ربايان ادامه داشت و آنها براي اينكه پدر و مادر علي را بترسانند از طريق واتس‌آپ كليپ كوتاهي برايشان ارسال كردند كه در آن كليپ پسربچه 6ساله با گريه مي‌گفت:« بابا يك گوشم را بريده‌اند و اگر پول ندهيد گوش ديگرم را هم مي‌برند».
پدر و مادر علي لحظات وحشتناكي را سپري مي‌كردند. هر لحظه امكان داشت كه آدم‌ربايان تهديدشان را عملي كنند و جان پسربچه 6ساله را بگيرند و در چنين شرايطي بود كه عمليات ويژه مأموران آگاهي و اطلاعات براي ردگيري آدم‌ربايان كليد خورد.

بررسي‌هاي تخصصي نشان مي‌‌داد كه گروگانگيران پسربچه 6ساله را به ارتفاعات مرزي منتقل كرده و در آنجا از او نگهداري مي‌كنند. معاون امنيتي انتظامي استاندار سيستان و بلوچستان مي‌گويد: با اشراف اطلاعاتي و تلاش شبانه‌روزي مأموران اطلاعات و همكاري خوب مردم، در نهايت عرصه براي آدم‌ربايان تنگ شد و آنها مجبور شدند اين كودك بي‌گناه را پس از 5 ماه اسارت بدون پرداخت هيچ‌گونه وجهي آزاد كنند. به گفته وي، بررسي‌ها نشان مي‌داد كه گروگانگيران پس از آزادي پسربچه به آن‌سوي مرز گريخته‌اند كه تحقيقات براي دستگيري آنها ادامه دارد.

  • پايان دوري

به اين ترتيب بود كه علي 6ساله آزاد شد و ساعت 1:45دقيقه بامداد پنجشنبه درحالي‌كه پدر و مادر و خواهرهايش در محوطه ستاد خبري اداره كل اطلاعات زاهدان بي‌صبرانه انتظارش را مي‌كشيدند به همراه مأموران وارد محوطه شد و پس از پياده شدن از خودرو، دوان دوان در آغوش خانواده‌اش جاي گرفت. او كه بغضش تركيده بود و اشك مي‌ريخت مي‌گفت كه در همه اين مدت آدم‌ربايان او را در كوه‌ها زنداني كرده بودند و گاهي شكنجه‌اش مي‌كردند. او گفت: يك‌بار سيخ داغ را نزديك گوشم گرفتند و گفتند مي‌خواهيم گوشت را سوراخ كنيم، خيلي ترسيده بودم، گريه مي‌كردم اما بازهم كتكم مي‌زدند.

کد خبر 341598

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha