سرآشپز افغان که از شوق به دنیا آمدن پسرش جشن تولدی میلیونی برگزار کرده بود تصورش را نمی‌کرد که این ولخرجی او را به دردسر بیندازد.

گروگانگیری

2 نفر از مهمانان جشن به تصور اينكه مرد افغان پولدار است نقشه كشيدند او را ربوده و از خانواده‌اش اخاذي كنند.صبح هفتمين روز مرداد مردي افغان به نام صمد از خانه‌شان در جنوب شرق تهران خارج شد تا به محل كارش برود. او سرآشپز مركز تهيه‌غذا بود و هر روز با اتوبوس به محل كارش مي‌رفت اما آن روز هنوز به ايستگاه اتوبوس نرسيده بود كه خودرويي مقابلش توقف كرد. 2مرد سرنشين خودرو بودند كه خودشان را مأمور معرفي كردند. آنها از صمد جواز اقامت و كار خواستند و در نهايت گفتند كه بايد براي ارائه توضيحات همراه آنها به اداره پليس برود. مأموران قلابي مرد 50ساله را سوار ماشين كردند و پس از بستن دست‌ها و چشم‌هايش شروع به حركت كردند و به اين ترتيب نقشه گروگانگيري آنها كليد خورد.

  • درخواست ميليوني

ساعاتي از ربوده شدن صمد گذشته بود كه تلفن خانه آنها به صدا درآمد. همسر صمد مي‌گويد: شماره‌اي كه روي گوشي افتاده بود، شماره موبايل همسرم بود. قبل از آن از محل كار صمد تماس گرفته و گفته بودند كه او سر كار حاضر نشده و تلفنش خاموش است. حتي خودم هم چندبار با او تماس گرفتم اما تلفنش خاموش بود. براي همين نگرانش شده بودم و وقتي ديدم تماس گرفته، با عجله گوشي را برداشتم اما به‌جاي صداي شوهرم، صداي مردي غريبه را شنيدم كه فحاشي مي‌كرد و مي‌گفت كه شوهرم را ربوده‌اند و براي رها كردنش 200ميليون تومان مي‌خواهند. حتي وقتي خواستم با همسرم حرف بزنم يا حداقل صدايش را بشنونم، فحاشي كرده و گوشي را قطع كردند.

پس از اين تماس تلفني بود كه همسر صمد ماجرا را به پليس اطلاع داد و از همان زمان تيمي از كارآگاهان اداره 11پليس آگاهي تهران مأمور رسيدگي به پرونده شدند. تحقيقات تخصصي براي رديابي آدم‌ربايان شروع شد و اين در حالي بود كه آنها تمامي‌ تماس‌هايشان را از طريق موبايل گروگان برقرار مي‌كردند تا رديابي نشوند. از سوي ديگر مأموران با دادن آموزش‌هاي لازم به همسر صمد از او خواستند كه با گروگانگيران وارد مذاكره شود. تماس‌هاي تهديدآميز ادامه داشت تا اينكه چند روز بعد سرنخ‌هايي از مردي به نام حسين در اختيار پليس قرار گرفت. بررسي‌ها نشان مي‌داد كه اين مرد افغان از قبل صمد را مي‌شناخته و احتمالاً در ربودن او نقش دارد.

تيمي از مأموران راهي خانه حسين شدند اما همزمان با ربوده شدن سرآشپز افغان، او نيز ناپديد شده بود و كسي از وي خبر نداشت. ظن كارآگاهان نسبت به اين مرد بيشتر شد و در ادامه تحقيقات سرنخ‌هايي از او در باغي در شهرستان باغستان به‌دست آمد.

  • عمليات نجات

يكي از دوستان حسين سرايدار اين باغ بود و به‌نظر مي‌رسيد كه مرد ربوده شده در آنجا زنداني شده است. وقتي اين فرضيه كارآگاهان به قطعيت رسيد، دستور شروع عمليات صادر شد و ساعت 3بامداد 25مرداد، تيم‌هاي عملياتي وارد باغ شدند. آنها در همان ابتدا مردي را كه با ديدن مأموران قصد فرار داشت هدف گلوله قرار داده و به دام انداختند.

در ادامه 4مردي كه در ماجراي آدم‌ربايي نقش داشتند دستگير شدند و صمد درحالي‌كه با چشماني بسته در اتاقي با زنجير بسته شده بود، آزاد شد. اين مرد كه باورش نمي‌شد از مهلكه جان سالم به در برده به مأموران گفت كه آدم‌ربايان 20روز تمام او را در داخل حمام زنداني كرده و حتي با استفاده از انبردست شكنجه‌اش مي‌كردند تا خانواده‌اش مجبور شود كه هر چه زودتر مبلغ درخواستي آنها را پرداخت كند.

با انتقال متهمان به اداره آگاهي مشخص شد كه آنها تصور مي‌كردند صمد مردي پولدار است و براي همين دست به ربودن او زده بودند. بررسي‌ها نشان مي‌داد كه گروگان 50ساله مدتي قبل صاحب پسري شده بود و از شوق به دنيا آمدن او، با اجاره يك باغ، جشن‌تولدي بزرگ برپا كرده بود. جشن تولدي كه 50ميليون تومان هزينه آن بود و در اين ميان 2نفر از مهمانان با مشاهده اين ولخرجي، به تصور اينكه صمد مردي ثروتمند است نقشه ربودن او و اخاذي از خانواده‌اش را كشيده بودند. به گفته سرهنگ مكرم، معاون مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي تهران، يكي از متهمان كه هدف گلوله قرار گرفته بود به بيمارستان منتقل شده و تحقيقات از همدستان او ادامه دارد.

کد خبر 343325

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha