همشهری آنلاین: معاون وزیر بهداشت گفت: سند ملی پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیر واگیر در حال حاضر در چهار شهرستان در حال اجراست و بزودی این سند در سراسر کشور اجرایی می‌شود.

علی اکبر سیاری

به گزارش وبدا، دکترعلي اكبر  سیاری در حاشیه برگزاری بیست و دومین اجلاس روسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور، مهم‌ترین اولویت‌های آتی این معاونت را تشریح کرد.

معاون بهداشت وزير بهداشت، تکمیل شبکه بهداشتی درمانی شهری با روش جدید طراحی شده، بهبود استانداردها و فضاها به لحاظ فیزیکی و تجهیزاتی و استقرار پرونده الکترونیک سلامت درتمام واحدهای بهداشتی درمانی را از مهم‌ترین اولویت‌های معاونت بهداشت برشمرد و گفت: استقرار پرونده الکترونیک سلامت در دست اقدام است و باید تا سال آینده برای 90 درصد مردم ایران ایجاد شود.

سياري، اجرای برنامه خودمراقبتی، برنامه کاهش آسیب‌های اجتماعی به ویژه رفتارهای پرخطر جنسی و HIV، توانمندسازی مدیران و کارشناسان و تقویت نظارت و پایش برنامه‌های بهداشتی را ازديگر برنامه‌های معاونت بهداشت برشمرد و از استقرار نظام ارجاع برای برنامه پزشک خانواده روستایی برای 28 میلیون جمعیت روستایی و عشایری و شهرهای زیر 20 هزار نفر و نیز اجرای برنامه پزشک خانواده برای 10 میلیون نفر از حاشیه نشینان و شهرهای تا 100 هزار نفر جمعیت هم خبر داد.

کد خبر 341583

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha