با دستگیری داماد و برادرزنی که برای زورگیری‌های سریالی از دختران فراری استفاده می‌کردند، ۸۰ نفر با مراجعه به اداره آگاهی از آنها شکایت کردند.

متهم

11ارديبهشت‌ماه دختري جوان نزد مأموران پليس پايتخت رفت و از دزدان زورگير شكايت كرد. او گفت: ساعتي قبل در يكي از خيابان‌هاي غرب پايتخت منتظر تاكسي بودم كه خودروي پرايد سفيدرنگي مقابلم ترمز كرد. به غير از راننده، مردي روي صندلي جلو و زني روي صندلي عقب نشسته بودند.

به گمان اينكه آنها مسافر هستند سوار شدم اما در بين راه جواني كه روي صندلي جلو نشسته بود به عقب برگشت و چاقويي روي گردنم گذاشت. او قوي‌هيكل بود و به‌نظر مي‌رسيد ورزشكار است. با تهديد خواست كيفم را خالي كنم. از ترس جانم مجبور شدم گوشي، پول، لپ‌تاپ و موبايلم را به او بدهم. سپس آنها مرا از ماشين به بيرون پرت و فرار كردند. خوشبختانه همان لحظه توانستم شماره پلاك ماشين را يادداشت كنم.

با سرنخي كه دختر جوان در اختيار پليس قرار داده بود، تيمي از مأموران پايگاه دوم پليس آگاهي تهران با دستور قاضي علي‌وسيله ايردموسي، بازپرس دادسراي ويژه سرقت، وارد عمل شدند و راننده خودرو اوايل خرداد‌ماه امسال در عملياتي غافلگيرانه دستگير شد و به زورگيري‌هاي سريالي با همدستي برادرزنش اقرار كرد. او وقتي دربرابر بازپرس ويژه سرقت قرار گرفت چنين گفت: مدت‌ها بود كه در دام شيشه گرفتار شده بودم و براي تأمين هزينه خريد مواد با همدستي برادرزنم زورگيري مي‌كردم.

شگردمان اين بود كه طعمه‌هاي خود را به‌عنوان مسافر سوار كرده و با تهديد چاقو دست به سرقت مي‌زديم. اما براي اينكه بتوانيم اعتماد طعمه‌هايمان را جلب كنيم، از دختران فراري استفاده مي‌كرديم. آنها از مشتريان‌مان بودند و از ما شيشه مي‌خريدند. وقتي براي خريد مواد سوار ماشين مي‌شدند، در بين راه مسافر سوار مي‌كرديم و دست به زورگيري مي‌زديم. بعضي اوقات هم كه دختر فراري گير نمي‌آمد، همسرم را با خود به سرقت مي‌برديم. با اين حال در آخرين سرقت حواسمان پرت شد و يادمان رفت پلاك ماشين را مخدوش كنيم و همين مسئله هم باعث شد گير بيفتيم.

به گزارش همشهري، پس از اعترافات متهم، برادرزن وي هم دستگير شد و هر دو در بازجويي‌هاي اوليه به٣٠ فقره زورگيري اقرار كردند. درحالي‌كه تحقيقات در اين خصوص ادامه داشت 50نفر ديگر پس از دستگيري اعضاي اين باند به دادسراي ويژه سرقت رفتند و با شناسايي متهمان به طرح شكايت پرداختند. تاكنون تعداد شاكيان اين پرونده به 80نفر رسيده‌ است و افرادي كه در دام اين گروه از سارقان گرفتار شده‌اند مي‌توانند براي شكايت به پايگاه دوم پليس آگاهي تهران مراجعه كنند.

کد خبر 340774

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha