مرد شیاد برای کلاهبرداری از افرادی که در سایت‌های اینترنتی آگهی فروش کالا می‌دادند، دست به ابتکار تازه‌ای زد.

 او هنگام خريد وانمود مي‌كرد پول كالا را به‌حساب فروشنده واريز كرده است اما فقط يك درصد مبلغ را به‌حساب‌شان واريز مي‌كرد و فيش جعلي به آنها مي‌داد.

اولين شاكي اين مرد مدتي قبل براي شكايت به شعبه هشتم دادسراي ناحيه 14تهران رفت. او مدعي شد براي فروش طوطي‌اش در سايتي آگهي داده بود اما در دام مردي كلاهبردار گرفتار شده است. شاكي به بازپرس عليرضا اربابي فر گفت: چند روز قبل چون مي‌خواستم طوطي‌ام را بفروشم در اين سايت آگهي دادم. افراد مختلفي تماس گرفتند اما در اين بين يكي از مشتريان اصرار زيادي براي خريد طوطي داشت و در نهايت با من قرار گذاشت.

وقتي طوطي را ديد در همان نگاه اول آن را پسنديد و گفت براي پرداخت پول جلوي يك خودپرداز برويم. او شماره كارتم را از من گرفت و چند دقيقه بعد درحالي‌كه فيش واريز به حسابم دستش بود برگشت. فيش نشان مي‌داد كه او 2ميليون تومان به حسابم واريز كرده است. من هم با ديدن فيش طوطي را به او تحويل دادم اما وقتي موجودي حسابم را كنترل كردم فهميدم او فقط 20هزار تومان به حسابم واريز كرده و فيشي كه به من داده بود دستكاري شده است.

اظهارات شاكي نشان مي‌داد كه او در دام يك كلاهبردار حرفه‌اي گرفتار شده است. به اين ترتيب به دستور بازپرس پرونده تحقيقات براي دستگيري مرد كلاهبردار آغاز شد. درحالي‌كه چند روز از تشكيل اين پرونده مي‌گذشت مرد ديگري نيز به دادسرا رفت و در اظهاراتي مشابه گفت كه در دام يك كلاهبردار گرفتار شده است. او يك تلويزيون را براي فروش در سايت آگهي كرده بود و خريدار به او فيش جعلي داده و تلويزيون را تحويل داده بود. بررسي‌ها هم نشان مي‌داد كه مرد شياد به جاي مبلغ يك ميليون و 500هزار تومان فقط مبلغ 15هزار تومان به‌حساب فروشنده واريز كرده و در ادامه تعداد 2صفر به فيش اضافه كرده است.

در اين شرايط حسابي كه متهم از طريق آن به‌حساب شاكيان پول واريز كرده بود مي‌توانست سرنخ مهمي براي مأموران باشد. اما وقتي مأموران هويت دارنده اين حساب را بررسي كردند و با وي تماس گرفتند، او اعلام كرد مدت‌ها قبل جيب برها كارت عابربانكش را در اتوبوس از او سرقت كرده‌اند. درحالي‌كه به‌نظر مي‌رسيد تحقيقات پليس در اين پرونده به بن بست رسيده است كارآگاهان به اطلاعاتي درباره متهم دست يافتند و سرانجام وي را دستگير كردند.

متهم وقتي در برابر بازپرس اربابي‌فر قرار گرفت علاوه بر كلاهبرداري از 2شاكي پرونده به كلاهبرداري از 6نفر ديگر با همين شيوه اعتراف كرد. او گفت: وقتي جنس را از فروشندگان تحويل مي‌گرفتم آنها را براي پرداخت پول به جلوي خودپرداز مي‌كشاندم اما معمولا يك درصد مبلغي را كه بايد پرداخت مي‌كردم به‌حساب‌شان مي‌ريختم و دور از چشم فروشنده به شكلي كاملا حرفه‌اي 2صفر به جلوي عددي كه در فيش آمده بود اضافه مي‌كردم. به اين ترتيب پيش از آنكه فروشنده شك كند جنس را تحويل مي‌گرفتم و از آنجا دور مي‌شدم.براساس اين گزارش متهم در بازداشت به سر مي‌برد و تحقيقات در اين‌باره ادامه دارد.

کد خبر 340648

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha