همشهری آنلاین: سخنگوی ناجا از افزایش ۲۰۰ درصدی سرقت از بانک‌های خصوصی طی یک سال گذشته و کاهش ۵۷ درصدی سرقت از بانک‌های دولتی خبر داد.

سردار سعید منتظرالمهدی

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار منتظرالمهدی؛ سخنگوی نیروی انتظامی در نشست خبری دوشنبه 28 تير از دستگیری مهم‌ترین شرور و قاچاقچی شرق کشور خبر داد و گفت: انواع مختلفی از مواد روانگردان در دنیا وجود دارد که هربار به شکل جدیدی عرضه می‌شود.در این زمینه آموزش و آگاه‌سازی و مقاوم‌سازی جوانان در مواجهه با این مواد الزامی است.

سخنگوی نیروی انتظامی با اشاره به سرقت از بانکی در حوالی میدان بهارستان که حدود یک ماه گذشته اتفاق افتاد، اظهار کرد: ۳۰ میلیون وجه از این بانک سرقت شد و در حال حاضر دو نفر مظنون شناسایی شدند که به احتمال زیاد تا چند روز آینده پیدا می‌شوند.

وی ادامه داد: برخلاف تصور، افزایشی در حوزه سرقت بانکی نداشته‌ایم؛ بلکه در سه ماهه نخست امسال حدود ۱۷ درصد سرقت بانک کاهش یافته و افزایش ۱۴ درصدی کشف داشته‌ایم.

وی تاکید کرد‌: بیشتر سرقت‌های انجام شده از بانک‌ها در حوزه بانک‌های خصوصی اتفاق می‌افتد که افزایش ۲۰۰ درصدی نسبت به سال قبل داشته است، اما در حوزه بانک‌های دولتی با کاهش ۵۷ درصدی در حوزه سرقت از بانک‌های دولتی روبرو بوده‌ایم.

وی تاکید کرد: تعاملاتی را با بانک‌های خصوصی داشته‌ایم و پلیس پیشگیری با حضور در این بانک‌ها نقاط خطر را اعلام می‌کنند و در صورتی که بانک‌های خصوصی اعلام نیاز کنند؛ پلیس نیز آمادگی مشارکت برای همکاری با آن‌ها را خواهد داشت.

سردار منتظرالمهدی با اشاره به تحولات ترکیه اظهار کرد: همه کسانی که به نوعی در امنیت مرز‌ها دخیل هستند با اهتمام جدی تلاش می‌کنند اتفاقی برای کشور نیفتد و این مسئله با کمک همه دستگاه‌ها و مرزنشنینان صورت می‌گیرد.

وی در ادامه با بیان اینکه پس از تحولات ترکیه فرمانده نیروی انتظامی در مرز ما با این کشور حضور پیدا کردند گفت: هرآنچه که باید انجام می‌شد از سوی ایشان مورد دستور قرار گرفت که رضایتمندی افرادی که در پشت مرز بودند را موجب شد.

کد خبر 340362

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha