۲ زندانی سابقه دار بعد از اینکه به زندان افتادند باز هم دست از سرقت نکشیدند. آنها روزهای آخر هفته از زندان مرخصی می‌گرفتند و با پرسه زدن در خیابان‌های شمال شهر وسایل داخل خودروها را سرقت می‌کردند.

متهم

رسيدگي به اين پرونده چندي قبل با سرقت محتويات داخل يك پژو 206در بلوار آفريقا شروع شد. شاكي كه به كلانتري 103گاندي رفته بود به مأموران گفت كه خودرو‌اش را براي نيم ساعت در يكي از خيابان‌هاي فرعي پارك كرده اما سارقان با كج كردن در خودرو، راديوپخش و باندهاي آن را دزديده‌اند. با گذشت چند روز چند نفر ديگر نيز به كلانتري رفتند و با اظهاراتي مشابه گفتند كه خودروي‌شان هدف دستبرد سارقان قرار گرفته است. خودروي بيشتر شاكيان پژو 206بود و سارقان توانسته بودند با تخريب در، وسايل داخل خودرو را سرقت كنند.

از طرفي همه سرقت‌ها در روزهاي آخر هفته و در بلوار آفريقا، خيابان گاندي و بلوار ميرداماد انجام شده بود و شگرد سارقان نشان مي‌داد به‌احتمال زياد اعضاي يك باند همه اين سرقت‌ها را مرتكب شده‌اند. در چنين شرايطي مأموران تجسس كلانتري با ايجاد گشت‌هاي نامحسوس تلاش كردند تا سارقان را به دام بيندازند.

آنها در مكان‌هايي كه ممكن بود سارقان دست به سرقت بزنند به كمين نشستند تا اينكه سرانجام چند روز قبل به جواني كه سوار بر خودرو در بلوار آفريقا پرسه مي‌زد، مشكوك شدند و در بازرسي از خودروي او چند راديوپخش و باند خودرو كشف كردند. وقتي پسر جوان نتوانست توضيح قانع كننده‌اي درباره آنها بدهد بازداشت شد و در جريان تحقيقات اعتراف كرد كه با همدستي 2دوستش كه زنداني هستند به دست‌كم 12خودرو دستبرد زده است.

او گفت: دوستانم مدتي قبل به اتهام سرقت دستگير شدند اما چون رأي آنها باز است و مي‌توانند از زندان مرخصي بگيرند روزهاي چهارشنبه به مرخصي مي‌آيند و با هم به سرقت مي‌رويم و روزهاي شنبه دوباره به زندان بر مي‌گردند. در چنين شرايطي گروهي از مأموران به يكي از زندان‌هاي اطراف تهران كه 2متهم در آنجا نگهداري مي‌شدند رفتند و آنها را بازداشت كردند.

در جريان تحقيقات معلوم شد 2متهم كه با يك پژو پرشيا به زندان رفت‌وآمد مي‌كردند آن را جلوي در زندان پارك كرده بودند و داخل صندوق عقب آن پر از اموال مسروقه بود. به اين ترتيب متهمان به كلانتري منتقل شدند و به چندين فقره سرقت وسايل داخل خودرو اعتراف كردند.

يكي از آنها گفت: مدتي قبل به اتهام سرقت به زندان افتادم اما برايم رأي باز صادر شد و مي‌توانستم آخر هفته از زندان بيرون بروم. به همين دليل با دوستانم در روزهاي آخر هفته در خيابان‌هاي شمال شهر پرسه مي‌زديم و وسايل داخل خودروها را سرقت مي‌كرديم. چون زنداني بوديم فكر نمي‌كردم كه دوباره گير بيفتيم اما سرانجام مأموران دستگيرمان كردند.سرگرد محمد افشاري، رئيس‌كلانتري 103گاندي با اعلام اين خبر به همشهري گفت: هم‌اكنون متهمان در بازداشت به‌سرمي‌برند و تحقيقات در اين‌باره ادامه دارد.

کد خبر 336697

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha