راز سرقت‌های سریالی از خانه‌ها زمانی فاش شد که یکی از سارقان تصمیم گرفت گوشی موبایل مسروقه را به خواهرش هدیه دهد.

متهم

14تيرماه پارسال مردي به كلانتري تهرانپارس رفت و خبر از سرقت ميليوني داد. وي گفت: ساعتي قبل براي انجام كاري از خانه بيرون رفتم و وقتي برگشتم با صحنه عجيبي روبه‌رو شدم. قفل در ورودي آپارتمانم تخريب شده و همه جا بهم ريخته بود. وي ادامه داد: وسايل باارزش خانه‌ام كه شامل صد گرم طلا، پول نقد، لپ‌تاپ، 2گوشي موبايل و ..كه 31ميليون تومان ارزش همه اين اموالم بود به سرقت رفته بود.

با اين شكايت، تيمي از مأموران تحقيقات خود را در اين خصوص شروع كردند تا اينكه متوجه شدند يكي از موبايل‌هاي شاكي پس از گذشت يك سال از سرقت فعال شده است. آنها پي بردند موبايل در اختيار زني 22ساله است كه دستور احضار وي را صادر كردند. او اما در دادسرا حاضر نشد تا اينكه مشخص شد كه برادر وي چند روز پيش به جرم سرقت از خانه‌اي دستگير شده و در زندان است.در چنين شرايطي قاضي علي‌وسيله ايردموسي بازپرس شعبه پنجم دادسراي ويژه سرقت دستور بازداشت زن جوان را صادر كرد و مأموران او را در عملياتي غافلگيرانه به دام انداختند تا ببينند ماجرا از چه قرار است.

  • اعتراف به سرقت

اين زن جوان وقتي پيش روي قاضي قرار گرفت ادعا كرد كه اطلاعي از مسروقه بودن موبايل نداشته و گوشي را چند روز قبل برادرش به او هديه داده است. وي گفت: گوشي موبايل داخل كارتنش بود و من اصلا فكرش را نمي‌كردم كه سرقتي باشد. چند روز بعد هم متوجه شدم برادرم هنگام سرقت از خانه‌اي دستگير شده است كه پيگير پرونده‌اش بودم.

همين كافي بود تا قاضي دستور انتقال متهم از زندان به دادسرا را بدهد. اين متهم 21ساله ديروز به دادسراي ويژه سرقت منتقل شد و وقتي پيش روي قاضي قرار گرفت راز 37سرقت منزل را فاش كرد. وي گفت: شغلم مسافركشي بود اما مدتي قبل وسوسه شدم كه از خانه‌ها سرقت كنم. چون تبحر خاصي در باز كردن قفل خانه‌ها دارم، تصميم گرفتم به خانه‌ها دستبرد بزنم.

مي‌خواستم پول پس‌انداز كنم و آينده خوبي داشته باشم. براي همين وسوسه شدم و سرقت‌هايم را ادامه دادم اما چند روز پيش در جريان سرقت از خانه‌اي گير افتادم. وي ادامه داد: در يكي از سرقت‌ها، گوشي موبايلي به همراه جعبه‌اش از خانه‌اي سرقت كردم و تصميم گرفتم آن را به خواهرم هديه بدهم اما فكرش را نمي‌كردم كه همين اتفاق برايم دردسرساز مي‌شود. وي گفت: چند روز پيش دستگير شدم اما فقط يك سرقت را گردن گرفتم و وقتي راز اين هديه فاش شد مجبور شدم به 37فقره سرقتي كه در اين مدت انجام دادم اقرار كنم.به گزارش همشهري، هم‌اكنون متهم براي انجام تحقيقات بيشتر در اختيار مأموران پليس آگاهي تهران قرار گرفت.

کد خبر 338631

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha