شنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۹
۰ نفر

اجرای طرح ویژه مبارزه با قاچاق دارو، مکمل‌های دارویی، لوازم بهداشتی و مواد غذایی از ۱۲ تیر موجب تعطیلی برخی مغازه‌های کوچه مروی بازار بزرگ تهران شد.

بازار مروی

پس از جلسه هماهنگي مسئولان سازمان تعزيرات حكومتي، طرح ويژه مبارزه با قاچاق دارو، مكمل دارويي، لوازم آرايشي و مواد غذايي در خيابان ناصر خسرو و كوچه مروي بازار بزرگ تهران كه از چند روز قبل با نصب بنرهايي براي اطلاع‌رساني كسبه كليد خورده بود، وارد مرحله اجرايي شد.

به گزارش ايرنا، برخي كسبه كوچه مروي بازار بزرگ تهران در اعتراض به آنچه نحوه اجرايي‌شدن طرح مبارزه با قاچاق كالا و ارز خواندند، صبح ديروز مغازه‌هاي خود را باز نكردند اما مأموران سازمان تعزيرات حكومتي استان تهران و نيروي انتظامي تأكيد كردند كه براي اجراي قانون درصورت باز نكردن مغازه‌ها اقدام به پلمب آن مي‌كنند.

همچنين خودداري مغازه‌داران براي بازكردن محل كسب خود سبب درگيري‌هاي لفظي بين مغازه‌داران و مأموران سازمان تعزيرات حكومتي استان تهران و نيروي انتظامي شد. بنا بر اعلام سازمان تعزيرات حكومتي، اين طرح در تهران با آگاهي بخشي به كسبه براي رعايت قانون و هشدار براي پاكسازي واحدهاي صنفي از عرضه كالاي قاچاق سلامت محور انجام مي‌شود كه از چند‌ماه پيش در دستور كار قرار گرفته است.

مديركل نظارت و هماهنگي گشت‌هاي مشترك سازمان تعزيرات اعلام كرد، هدف از اجراي اين طرح كه در بازار ناصر خسرو و كوچه مروي عملياتي شده پيشگيري از تخلف و نه تشكيل پرونده است و با توجه به اينكه از يك‌ماه پيش در جلساتي با فروشندگان، نصب بنر و توزيع بروشور اطلاع‌رساني شده، با اجراي اين طرح، درصورت مشاهده تخلف و نگهداري كالاي قاچاق پس از كشف تخلف و تشكيل پرونده توسط بازرسان دستگاه‌هاي نظارتي، روساي شعب سيار برابر قانون و مقررات نسبت به صدور حكم در اسرع وقت اقدام و با متخلفان برخورد قانوني خواهد شد.

به گفته محمد حسن سرابيان در بحث قاچاق سلامت‌محور، وزارت بهداشت و درمان، گمرك و نيروي انتظامي به‌عنوان دستگاه‌هاي ضابط عمل خواهند كرد و سازمان صنعت، معدن و تجارت، اصناف و اتحاديه مربوطه نيز براي كشف تخلف و تشكيل پرونده اقدام مي‌كنند و با دستگاه قضايي نيز هماهنگي لازم صورت گرفته تا با تخلف‌ها به‌شدت برخورد شود.

کد خبر 338857

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha