۳ دزد زمانی که در پاتوقشان سرگرم مصرف مواد و بررسی دوربین مداربسته‌ای بودند که به تازگی از مغازه‌ای سرقت کرده بودند، خبر نداشتند که تصاویرشان در حال ضبط شدن است.

چندي پيش مأموران پليس مشهد عمليات ويژه‌اي را اجرا كردند كه هدف آن دستگيري سارقان و مالخران بود. آنها از مدتي قبل اين افراد را شناسايي كرده بودند و روز اجراي عمليات همراه يگان‌هاي ويژه‌ راهي مخفيگاه‌هاي آنها شدند و دزدان و مالخران را يكي پس از ديگري دستگير كردند.

در ميان مالخران دستگير شده مردي به نام محمود بود كه مأموران در بازرسي مخفيگاهش مقداري لوازم ازجمله يك دوربين مداربسته و دستگاه دي‌وي‌آر كشف كردند. اين مرد اما مدعي بود كه همه لوازم كشف شده در خانه‌اش را از مشتريانش خريداري كرده و هيچ‌كدام از آنها مسروقه نيستند. با اين حال مأموران كه مطمئن بودن او حقيقت را نمي‌گويد، دستگاه دي‌وي‌آر كه فيلم‌هاي دوربين مداربسته در آن ضبط شده بود را در اختيار پليس فتا قرار دادند تا شايد بررسي‌هاي كارشناسانه منجر به يافتن سرنخي در اين ماجرا شود.

از همان زمان مأموران پليس فتا خراسان رضوي اقدام به بازبيني و استخراج فيلم‌هاي ضبط شده در اين دستگاه كردند. آنها هنگام بررسي‌ فيلم‌ها با صحنه عجيبي روبه‌رو شدند. صحنه‌اي كه 3مرد جوان را نشان مي‌داد كه در حال مصرف مواد‌مخدر هستند و يكي از آنها سرگرم بررسي دوربين مداربسته است و انگار خبر ندارد كه دوربين درحال ضبط تصاوير آنهاست. از آنجا كه احتمال مي‌رفت اين سه نفر سارقان دوربين مداربسته باشند، دستور بازداشت آنها صادر شد.

تيمي از مأموران پليس وارد عمل شدند و با در اختيار داشتن تصوير چهره مظنونان دريافتند كه اين سه جوان ازجمله دزدان سابقه‌دار هستند كه مدتي قبل از زندان آزاد شده‌اند. در ادامه هر سه جوان دستگير شدند و هر چند ادعا مي‌كردند كه بي‌گناهند اما وقتي فيلم عجيب خود را ديدند، لب به اعتراف گشودند.

متهمان به سرقت از اماكن، مخصوصا مغازه‌ها اقرار كردند و گفتند: در يكي از اين سرقت‌ها متوجه شديم كه داخل مغازه دوربين مداربسته است. براي همين دوربين و دستگاه دي‌وي‌آر را هم دزديديم و به پاتوقمان برديم. همان شب سرگرم مصرف مواد‌مخدر بوديم كه يكي از ما مي‌خواست ببيند طرز كار دوربين چگونه است و بي‌آنكه متوجه شود كاري كرد كه دوربين فيلم ما را ضبط كند.

متهمان ادامه دادند: پس از آن دوربين و دستگاه دي‌وي‌آر را به يك مالخر به نام محمود كه قاچاقچي مواد‌مخدر هم هست فروختيم و در ازاي آن مواد گرفتيم. او معمولا به جاي پول، در ازاي اموال سرقتي مواد مي‌دهد و مدت‌هاست كه او را مي‌شناختيم. با اعترافات دزدان، دست مرد مالخر كه تا‌كنون ادعاي بي‌گناهي داشت رو شد. به گفته سرهنگ جهانشيري، رئيس پليس فتا خراسان رضوي، متهمان در اختيار اداره آگاهي قرار گرفته‌اند و تحقيقات درخصوص سرقت‌هاي آنها ادامه دارد.

کد خبر 341060

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha