سه‌شنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۹
۰ نفر

۶ ماه تحقیقات تخصصی مأموران پلیس استان هرمزگان به کشف ۲۱۰کانتینر حامل کالای قاچاق به ارزش ۱۹۰میلیارد تومان و دستگیری بزرگ‌ترین باند قاچاق کالا در کشور منجر شد.

قاچاق

بررسي‌ها براي شناسايي اين باند مخوف از زمستان سال گذشته آغاز شد. اسفندماه بود كه مأموران پليس هرمزگان در گلوگاه شهيدميرزايي به 11كانتينر كه از گمرك بندرعباس راهي شهرهاي مركزي كشور بودند مشكوك شدند. آنها هنگام بررسي مدارك گمركي اين محموله‌ها به آنها مشكوك شدند و پس از استعلام الكترونيكي از گمرك مشخص شد اين كالاها بدون اظهار به گمرك و با صدور مدارك جعلي از بندر خارج شده‌اند. با مشخص شدن اين موضوع، محموله‌هاي قاچاق توقيف شدند و از همان زمان تحقيقات براي شناسايي و دستگيري اعضاي باند قاچاق كالا شروع شد.

فرمانده انتظامي هرمزگان روز گذشته در يك نشست خبري گفت: پس از انجام بررسي‌هاي فراوان و شناسايي برخي از اعضاي باند، آنها به‌صورت نامحسوس از طريق پليس فتا و ديگر روش‌ها زيرنظر گرفته شدند و به اين ترتيب پس از گذشت 6ماه بزرگ‌ترين محموله قاچاق كالا پس از انقلاب شناسايي و توقيف شد.

سردار ملكي ادامه داد: در اين پرونده قاچاقچيان با استفاده از جعل اسناد و همچنين ارتباط و نفوذ در دستگاه‌هاي مرتبط، اقدام به وارد كردن 210كانتينر كالاي قاچاق به ارزش 190ميليارد تومان به كشور كرده‌ بودند. آنها با استفاده از اسناد جعلي و نفوذ در برخي سازمان‌ها و ادارات مرتبط و همچنين پرداخت رشوه اقدام به واردات كالا مي‌كردند كه با درايت پليس و كار اطلاعاتي و عملياتي پرونده كامل شد و افراد دستگير شدند.

فرمانده انتظامي هرمزگان با اشاره به حمايت و پشتيباني رئيس‌كل دادگستري، دادستان و قاضي پرونده در استان هرمزگان تصريح كرد: حمايت مسئولان و همچنين همكاري رئيس‌كل گمرك ايران در همكاري با پليس سبب تسريع در تكميل پرونده و انجام اين عمليات شد.

سردار ملكي از دستگيري 23نفر از رابطان و كساني كه در سازمان‌هاي مرتبط با اين باند همكاري داشتند و كشف مقادير زيادي اسناد جعلي و مهر شركت‌هاي مختلف در اين عمليات خبرداد و افزود: اين باند اقدام به واردات ظروف بلور و كريستال در قالب اسباب بازي كرده و محموله‌ها را به بازارهاي تهران، مشهد و اصفهان حمل مي‌كردند.وي از دستگيري يكي از بازاريان بزرگ تهران به‌عنوان بزرگ‌ترين مهره در اين پرونده خبرداد و اظهار داشت: از اين باند ميليارد‌ها تومان اقلام منقول و غيرمنقول كشف و توقيف شده است.

فرمانده انتظامي هرمزگان بالاترين ميزان پرداخت رشوه در اين پرونده را بيش از 400ميليون ريال اعلام كرد و افزود: اين افراد در مراحل مختلف اقدام به پرداخت رشوه به دستگاه‌ها و سازمان‌هاي مرتبط كرده‌اند كه پرونده آنها همچنان در دست بررسي است. وي نوع كالاهاي وارداتي در اين پرونده را لوازم خانگي، لوازم خودرو، ظروف كريستال و اسباب‌بازي عنوان و تأكيد كرد: تحقيقات در اين پرونده ادامه دارد. در همين حال خبرگزاري فارس نيز گزارش داد: ‌براساس اطلاعات به‌دست آمده 8نفر از پرسنل انبار سازمان بنادر و دريانوردي و نيز 3نفر بارشمار گمرك در اين پرونده بازداشت شده‌اند.

کد خبر 340522

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha