وقتی ۲ سال پیش مجرم سابقه‌داری به نام علی که به موش معروف است، به جرم سرقت دستگیر و تصویرش در روزنامه‌ها چاپ شد، خانواده‌اش برای او کارت قرمز صادر کرده و از خانه اخراجش کردند. اما او پس از آزادی از زندان هم درس عبرت نگرفت و بار دیگر نقشه سرقت‌های سریالی کشید.

متهم

17 خرداد‌ماه امسال گزارش سرقتي از يك دبيرستان پسرانه در منطقه فرمانيه به كلانتري 123نياوران اعلام شد. همين كافي بود تا مأموران راهي دبيرستان شوند و به تحقيق از مديرآنجا بپردازند. وي گفت:ساعت 13:20بود كه متوجه شديم يك دستگاه گوشي موبايل و لپ‌تاپ متعلق به معلمان سرقت شده است.

پس از بازبيني فيلم‌هاي دوربين مداربسته دبيرستان، مشخص شد كه درست در همان ساعت فردي حدودا ‌38ساله با ريش پروفسوري و عينك موشي، موهاي كم پشت و قدمتوسط با ادعاي پرداخت شهريه فرزندش وارد دبيرستان شده و پس از سرقت فرار كرده‌است.

  • سرقت‌هاي سريالي

تصاوير به‌دست آمده از سارق در اختيار كارآگاهان پايگاه يكم پليس آگاهي تهران قرار گرفت و با انجام بررسي‌ها مشخص شد كه وي يكي از مجرمان سابقه دار به نام علي معروف به «موش»در زمينه كش روي و سرقت از اماكن است. درحالي‌كه كارآگاهان سرگرم تحقيق در اين خصوص بودند با چند شكايت مشابه ديگر روبه‌رو شدند كه سارق آن كسي جز موش نبود. سرقت‌ها معمولا از اماكني مانند نمايندگي بيمه، مراكز درماني، مراكز آموزشي و شركت‌هاي خصوصي در يك لحظه غفلت مالباختگان صورت مي‌گرفت.

او معمولا تحت عنوان پيك موتوري به دفاتر مختلف مي‌رفت و نقشه دزدي‌هايش را عملي مي‌كرد. حتي در يكي از سرقت‌هايش به بهانه بيمه كردن ماشينش به دفتر نمايندگي بيمه رفت و در فرصتي مناسب موبايل و تبلتي را از روي ميز بود كش رفته و فرار كرده‌است.

  • كارت قرمز

پرونده سرقت‌هاي سريالي علي روي ميز قاضي علي وسيله ايردموسي بازپرس دادسراي ويژه سرقت قرار گرفت و با دستور وي رديابي‌ها براي دستگيري اين مجرم سابقه دار شروع شد. بررسي‌ها حكايت از اين داشت كه او آخرين بار در سال‌93 به اتهام سرقت دستگير و همزمان خانواده‌اش او را از خانه اخراج كردند و ديگر اطلاعي از وي نداشتند. درحالي‌كه بررسي‌ها براي شناسايي پاتوق وي ادامه داشت مشخص شد كه متهم چندي پيش هنگام موبايل قاپي توسط كارآگاهان پايگاه سوم پليس آگاهي تهران دستگير شده است.

وي كه در بيشتر دادسراي‌هاي پايتخت پرونده دارد و تحت تعقيب بود در بازجويي‌ها به سرقت‌هاي سريالي با شيوه كش روي و موبايل قاپي در تمام مناطق پايتخت اقرار كرد. اين سارق تك رو در بازجويي‌ها گفت: پس از آنكه براي چندمين بار در سال‌93 دستگير شدم، تصويرم در روزنامه‌ها منتشر شد و اعضاي خانواده پس از انتشار عكس من در روزنامه‌ها آبرويشان پيش بستگان، دوستان و همسايگان رفت و مرا طرد كردند.

ديگر مرا به خانه راه ندادند و پس از آزادي از زندان، جاي مشخصي نداشتم و مجبور شدم دوباره دست به سرقت بزنم. در همين حال سرهنگ كارآگاه كرم يوسف وند، رئيس پايگاه يكم پليس آگاهي تهران بزرگ، گفت : چنانچه هركس در دام اين متهم گرفتار شده مي‌تواند براي شكايت به پايگاه يكم پليس آگاهي تهران مراجعه كند.

کد خبر 341059

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha