دزدان شبانه راهی شمال تهران می‌شدند وبه خانه‌هایی که چراغشان خاموش بود، دستبرد می‌زدند.

متهمان

 آنها پيش از اين به چند شهرستان ديگر سفر كرده و دست به سرقت زده بودند.خرداد‌ماه امسال مردي به كلانتري 163ولنجك رفت و خبر از دستبرد دزدان به خانه‌اش داد. وي گفت: براي شب‌نشيني همراه خانواده‌ام به خانه يكي از دوستانم رفته بوديم و وقتي برگشتيم با صحنه عجيبي روبه‌رو شديم. قفل در خانه تخريب شده و همه وسايل خانه به‌هم‌ريخته بود. در بررسي‌ها مشخص شد كه سكه و طلاهايي كه زير ويترين جاسازي كرده بوديم به‌سرقت رفته است.

با اين شكايت تيمي از مأموران تحقيقات خود را در اين خصوص شروع كردند. بررسي‌ها حكايت از اين داشت كه مجتمع مسكوني مجهز به دوربين مداربسته است. آنجا بود كه مأموران به بازبيني تصاوير آن پرداختند و موفق شدند شماره پلاك خودروي پرايد متهمان را كه چند دقيقه قبل‌تر مقابل خانه شاكي پارك كرده بود شناسايي كنند.

  • دستگيري

شماره پلاك متهمان در اختيار همه واحدهاي گشتي قرار گرفت تا اينكه اول تيرماه امسال مأموران در منطقه امامزاده داوود، به يك دستگاه خودروي پرايد سفيد رنگ مشكوك شدند و به راننده دستور توقف دادند.پس از انجام عمليات تعقيب و گريز راننده مجبور به توقف شد كه كارآگاهان پس از بازرسي ماشين، نيم گرم شيشه به همراه 2 قبضه سلاح سرد كشف كردند. از سوي ديگر پس از استعلام شماره پلاك خودرو مشخص شد كه مدتي قبل تر، دستور توقيف آن از سوي قاضي پرونده صادر شده است.

2 سرنشين خودرو كسي جز اعضاي باند سارقان منزل نبودند كه از مدتي قبل پليس در جست‌وجوي آنها بود.هرچند دربازجويي‌هاي نخست خود را بيگناه دانستند اما وقتي تصاوير دوربين مداربسته سرقت از خانه شاكي پيش روي آنها قرار گرفت، 2 مرد جوان چاره‌اي جز اقرار به سرقت نديدند.

هر دو سابقه‌دار بودند و در بازجويي‌ها اقرار كردند كه از مدتي قبل با 2 نفر از دوستان ديگرشان باند سرقت از منازل را تشكيل داده‌اند. آنها اقرار كردند كه شبانه راهي مناطق شمال تهران مي‌شدند و 2 نفرشان نقش نگهبان و 2 نفر ديگر وظيفه ورود به خانه و سرقت اموال را به‌عهده داشتند.

اعضاي اين گروه خانه‌هايي كه چراغ هايشان خاموش بود را انتخاب كرده و پس از اينكه زنگ خانه را مي‌زدند و مطمئن مي‌شدند كسي داخل آن نيست، از طريق روش توپي زني و شكستن قفل در وارد خانه مي‌شدند.پس از اعتراف اين دو متهم و اطلاعاتي كه آنها در اختيار پليس قرار داده بودند 2 عضو ديگر اين باند دستگير شدند.

اين دو متهم سابقه سرقت از مراسم عروسي در پرونده خود را دارند كه وقتي پيش روي قاضي علي وسيله ايرد موسي بازپرس شعبه پنجم دادسراي ويژه سرقت قرار گرفتند علاوه بر اقرار به سرقت‌هاي سريالي در تهران، مدعي شدند كه پيش از اين به شهرستان‌هاي كرج، ‌همدان، اراك، خرم‌آباد و شهرهاي ديگر سفر كرده و با همين شيوه به خانه‌ها دستبرد زده‌اند. آنها انگيزه خود را از سرقت‌هاي سريالي، اعتياد به شيشه و تأمين هزينه مواد‌مخدر عنوان كردند.

به‌گزارش همشهري، اعضاي اين باند براي انجام تحقيقات بيشتر در اختيار مأموران پايگاه اول پليس آگاهي تهران قرار گرفتند و شاكيان احتمالي مي‌توانند براي شكايت به پايگاه اول پليس آگاهي تهران مراجعه كنند.

کد خبر 341459

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha