دوشنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۳
۰ نفر

خبر > طرح «تابستانه‌ی کتاب» از ۱۶ تیر تا ۱۵ مرداد ۹۵ با توجه ویژه به گروه سنی کودک و نوجوان در حال اجراست.

دوچرخه شماره ۸۳۷

به گزارش هفته‌نامه‌ي دوچرخه و به نقل از روابط‌عمومي مؤسسه‌ي خانه‌ي كتاب، هم‌اكنون 575 كتاب‌فروشي، عضو طرح تابستانه‌ي كتاب هستند و كودكان و نوجوانان مي‌توانند با ارائه‌ي كارت ملي، در خريد بيش از يك ميليون ريال كتاب، 25 درصد تخفيف بگيرند. اين در حالي است اين تخفيف براي بزرگ‌سالان 20 درصد است.

مجید غلامی‌جلیسه، مدیرعامل مؤسسه‌ي خانه‌ي کتاب درباره‌ي اين طرح  گفت: «از سال ۹۴ تخصیص یارانه از طریق کتاب‌فروشی به مردم با طرح کتاب‌فروشی به وسعت ایران آغاز شد.

پیش از این طرح وزارت ارشاد برنامه‌ای برای حمایت از کتاب‌فروشی‌ها نداشت و به‌دنبال آن خبر تعطیلی کتاب‌فروشی‌ها همه را آزار می‌داد.» مدیرعامل خانه‌ي کتاب درباره‌ي اهمیت حوزه‌ي کودک و نوجوان در طرح تابستانه‌ي کتاب گفت:

«در این دوره سعی کرده‌ایم با توجه به این‌که طرح با تعطیلی مدارس و زمان فراغت کودکان و نوجوانان هم‌زمان شده، توجه ویژه‌ای به پتانسیل این گروه سنی در تابستان داشته باشیم. چنان‌که شعار این دوره «فراغتی و کتابی و گوشه‌ي چمنی» است  و مشخص است که می‌خواهیم فراغت تابستانه کودکان، نوجوانان و جوانان را در این طرح مورد توجه قرار دهیم.»

جلیسه درباره‌ي زمان تعیین شده برای این طرح گفت: «اين دوره‌ي  یک ماهه را به این دلیل انتخاب کردیم که بیش‌ترین رکود بازار نشر، بعد از نمایشگاه کتاب و هم‌زمان با آغاز تابستان به‌وجود می‌آید.»

کد خبر 339869

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha