علی مولوی: در این مطلب چهار لحظه‌ی مهم را از بازیهای پایانی مرحله‌ی گروهی جام‌ملت‌های اروپا تماشا می‌کنیم.

دوچرخه شماره ۸۳۶

دوچرخه شماره ۸۳۶

شايد هيچ‌كس از تيم ملي مجارستان كه با بازيكن‌هايي پا به سن گذاشته داشت و بعد از 44 سال به جام ملت‌هاي اروپا راه يافته بود، چنين نمايش خيره‌كننده‌اي را انتظار نداشت.

آن‌ها در پرگل‌ترين بازي جام، پرتغال و «كريستيانو رونالدو» را با تساوي سه بر سه متوقف كردند و به‌عنوان تيم اول گروه شش به مرحله‌ي بعد رفتند و در مقابل بلژيك قرار گرفتند.

 

دوچرخه شماره ۸۳۶

پنالتي‌زدن، از سخت‌ترين مسئوليت‌ها در فوتبال است. وقتي پنالتي‌ را  خراب كني، ممكن است سرنوشت تيم را به‌خطر بيندازي. درست مثل «سرجيو راموس» كه از دست دادن پنالتي، باعث شد اسپانيا به كرواسي ببازد و به‌عنوان تيم دوم گروه چهار به مرحله‌ي بعد صعود كند و در برابر ايتاليا قرار بگيرد.

 

دوچرخه شماره ۸۳۶

فوتبال يك ورزش گروهي است و خيلي سخت است يك بازيكن مثل يك شواليه به تنهايي تيمش را از حذف‌شدن نجات دهد.

«زلاتان ابراهيموويچ»، ستاره‌ي تيم ملي سوئد و كاپيتان سابق تيم پاري‌سن‌ژرمن فرانسه كه اين‌روزها همه درباره‌ي مقصد بعدي‌اش حرف مي‌زنند، خيلي زود با تيمش از جام كنار رفت و براي هميشه هم از بازي‌هاي ملي خداحافظي كرد.

 

دوچرخه شماره ۸۳۶

شايد اگر «تراوس‌تاسون»، گل دقيقه‌ي 94 تيم ملي ايسلند را به‌ثمر نمي‌رساند، گزارشگر تلويزيون ايسلند را تا مرز سكته پيش نمي‌برد و ايسلندي‌ها مسير راحت‌تري را در ادامه‌ي جام داشتند.

اما به هرحال اين پيروزي تاريخي دربرابر اتريش و صعود به‌عنوان تيم دوم گروه شش، آن‌هم بالاتر از پرتغال و كريستيانو رونالدو، خاطره‌اي فراموش‌نشدني براي مردم ايسلند خواهد بود.

کد خبر 338581

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha