آیین رونمایی از طرح جامع فرهنگی، ورزشی و گردشگری قشم با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم برگزار شد.

گردشگری - قشم

براساس طرح چندمنظوره و جامع فرهنگي، ورزشي و گردشگري قشم قرار است در زميني به وسعت ۴۶ هكتار در جزيره قشم، فضاهاي تجاري و اداري، فرهنگي، ورزشي و اقامتي احداث ‌شود. براساس اعلام سازمان منطقه آزاد قشم، اين طرح با رعايت حريم ۶۰ متري دريا در بخش جنوبي شهر قشم و مشرف بر پهنه بيكران خليج‌فارس اجرا مي‌شود.

سرمايه پيش‌بيني شده براي اين طرح نيز بيش از ۲۶ هزار ميليارد ريال است. همچنين قرار است اين طرح در بازه‌ زماني ۴۸ماهه به بهره‌برداري برسد. اين مجموعه شامل يك هتل ۵ ستاره با ۲۰۰اتاق، ۱۵۰سوئيت ويژه و بام سبز روي اماكن اقامتي و ۳۰۰پاركينگ است. ۱۴۰۰مترمربع اين مجموعه متعلق به بخش فرهنگي است و ۴۲۸۰ مترمربع نيز فضاي ورزشي پيش‌بيني‌شده است. در بخش فرهنگي اين مجموعه علاوه بر ساخت تعدادي مسجد بر گرفته از معماري بومي و ايراني - اسلامي و 6 سالن سينما، سالن آمفي تئاتر، غرفه‌هاي تجاري ايجاد مي‌شود. در بخش ورزشي نيز يك مجتمع كامل با هدف ايجاد امكانات لازم براي انجام بيش از ۲۰نوع ورزش ازجمله سالن‌هاي بدن‌سازي، ورزش‌هاي رزمي، 2زمين چمن، زمين اسكواش، 2زمين بدمينتون، چند سالن ورزش‌هاي چندمنظوره و سالن‌هاي ماساژ پيش‌بيني شده است.

  • قشم حتي يك هتل 5ستاره ندارد

به گزارش ايسنا، حميدرضا مومني، مديرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در مراسم رونمايي از اين طرح كه روز پنجشنبه در ساختمان سازمان‌هاي مناطق آزاد كشور در تهران برگزار شد، با بيان اينكه طرح توسعه همه جانبه قشم با استفاده از همه‌ ظرفيت‌هاي اين سازمان اعم از صنعتي، گردشگري، فرهنگي و اقتصادي اجرا مي‌شود، گفت: با گذشت ۲۵ سال از زمان فعاليت منطقه آزاد قشم متأسفانه هنوز يك هتل 5ستاره در اين منطقه مهم اقتصادي وجود ندارد.

وي افزود: هم‌اكنون ۷۰واحد اقامتي با ۶۵۰۰ تخت در قشم وجود دارد كه ابتداي امسال با افتتاح 2هتل، يك‌هزار تخت به مجموعه ظرفيت اقامتي اين منطقه اضافه شده و اميدواريم تا پايان امسال يك‌هزار تخت ديگر نيز اضافه شود.

مديرعامل سازمان منطقه آزاد قشم درباره طرح جامع فرهنگي، ورزشي و گردشگري كه در ساحل جنوبي اين جزيره اجرا مي‌شود، گفت: در فاز اول اين طرح در فضايي به وسعت ۳۴۰ هزار مترمربع زمين فعاليت‌هاي فرهنگي، ورزشي و گردشگري به بهره‌برداري مي‌رسد كه ايجاد هتل ۵ستاره با حداقل يكهزار تخت بخشي از آن است.

به‌گفته مومني، از هفته آينده اين مجموعه با ۲۶ هزار ميليارد ريال سرمايه بخش خصوصي با هدف تحقق شعار اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل كه رهبر معظم انقلاب بر آن تأكيد دارند، انجام خواهد شد. وي همچنين از افتتاح فرهنگسراي قرآني قشم به‌عنوان يك طرح مهم فرهنگي تا يك‌ماه آينده خبر داد.

  • ايران بايد بهشت گردشگري حلال شود

مسعود سلطاني‌فر رئيس سازمان ميراث فرهنگي نيز در اين مراسم با استقبال از ايده اجراي طرح جامع فرهنگي، ورزشي و گردشگري قشم و با اشاره به اقدامات مثبت مديرعامل اين منطقه آزاد براي توسعه و احياي جزيره قشم، گفت: ايران مي‌تواند به بهشت گردشگران مسلمان و گردشگري حلال تبديل شود و خوشبختانه مباني گردشگري حلال در ايران از سوي كشورهاي جهان در حال پذيرش است. او با بيان اينكه مناطق آزاد مركز قاچاق و واردات بي‌رويه نيست، افزود: اگر مناطق آزاد براساس قانوني كه برايشان تعريف شده است، حركت كنند به لحاظ اقتصادي مي‌توانند به كشور كمك كنند. معاون رئيس‌جمهور، افزايش امكانات تفريحي، سرگرمي و گردشگري در قشم را يك ضرورت دانست و گفت: اين ذهنيت در مسئولان كشور وجود دارد كه مردم به قشم و كيش مي‌روند تا فقط خريد كنند، ولي اينگونه نيست و جمع زيادي از گردشگران از جاذبه‌هاي طبيعي، امكانات تفريحي و رفاهي اين جزاير استفاده مي‌كنند كه در اين راستا بايد مردم و مسئولان را بيشتر توجيه كرد. او با اشاره به تركيب اجتماعي متفاوت گردشگران كيش و قشم با يكديگر بيان كرد: اگر بتوانيم براي جزيره قشم امكانات بيشتري ايجاد كنيم و جنبه گردشگري آن تقويت شود، ذهنيت‌ها نسبت به آن نيز اصلاح خواهد شد. سلطاني‌فر وضعيت حال حاضر قشم را شبيه به جزيره كيش در سال۷۰ دانست و تأكيد كرد: قشم از مناطق آزادي چون ماكائو و سنگاپور بزرگ‌تر است و ظرفيت سرمايه‌گذاري در قشم وجود دارد. فقط بايد در اين جزيره قدم‌هاي بزرگ برداشت.

کد خبر 338103

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha