معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اعلام کرد: ورود به سامانه اینترنتی «طرح ساماندهی فعالان گردشگری در فضای مجازی» و همچنین کسب گواهینامه از آن معاونت لازمه صدور مجوز فعالیت گردشگری در فضای مجازی است.

گردشگری - شیراز

روزنامه همشهري در اين هفته در دو گزارش به كلاهبرداري در سايت‌هاي اينترنتي فاقد مجوز در پوشش فعاليت گردشگري اشاره كرده بود. حتي رئيس جامعه گردشگري الكترونيكي ايران نيز در گفت‌وگو با همشهري به‌وجود 300سايت مجازي فعال در حوزه گردشگري اشاره كرد كه از خدمات هتل‌ها و تاسيسات گردشگري نيز استفاده مي‌كنند و شكايت از خدمات ضعيف آنها نيز به جايي نمي‌رسد.

روز گذشته با اعلام مرتضي رحماني‌موحد، معاون گردشگري كشور، دستورالعمل «ارائه خدمات مسافرتي و گردشگري در فضاي مجازي» و الحاقيه آن با عنوان «شيوه‌نامه ايجاد سامانه بازاريابي و فروش خدمات سياحتي و گردشگري در فضاي مجازي» به كليه ادارات كل ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان‌هاي كشور ابلاغ شد. هم‌اكنون سامانه «طرح ساماندهي فعالان گردشگري در فضاي مجازي» به آدرس tnamad.ichto.ir در اختيار فعالان گردشگري در فضاي مجازي قرار گرفته است.

معاون گردشگری تصريح كرد: چنانچه فعالان گردشگري مجازي از هر گروه به پيام‌هاي ارسالي هشداردهنده از سوي پليس فتا بي‌توجهي كنند و براي گذراندن روند كسب مجوز به سامانه tnamad.ichto.ir مراجعه نكنند، سايت يا درگاه اينترنتي و به‌طور كل خدمات اينترنتي و مجازي مركز مربوطه به‌صورت خودكار فيلتر مي‌شود.

وي با بيان اينكه ثبت درخواست متقاضيان فعاليت در فضاي مجازي صرفا از طريق سامانه مذكور است، اظهار كرد: طبق فرايند تعريف‌شده در سامانه پس از تأييد اوليه مدارك، صلاحيت تخصصي متقاضي در اداره كل استان مربوطه بررسي و با تشكيل كميته و اظهارنظر تيم كارشناسي تعيين شده جهت تأييد نهايي به اداره كل نظارت و ارزيابي خدمات گردشگري ارسال مي‌شود. به‌گفته رحمانی‌موحد، درصورت تأييد نهايي، نخست گواهينامه «ارائه خدمات گردشگري در فضاي مجازي» و سپس «نماد اعتماد الكترونيك» توسط مركز توسعه تجارت الكترونيك صادر مي‌شود.

گفتني است كليه سايت‌ها و خدمات مجازي فعلي فعال گردشگري و بدون مجوز تنها سه‌ماه مهلت دارند تا با ثبت نام در سامانه tnamad.ichto.ir نسبت به اخذ مجوز و گواهينامه فعاليت خود اقدام كنند.

کد خبر 337991

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha