رئیس جامعه تورگردانان ایران از رایزنی با رئیس گمرک ایران برای تغییر سیاست‌های دولت در ورود خودروهای گردشگری خبر داد.

رایزنی جامعه تورگردان‌ها با گمرک برای حل مشکل گردشگران ورودی

ابراهيم پورفرج كه به‌تازگي همراه با معاون گردشگري كشور با رئيس گمرك ايران درخصوص واردات خودروهاي گردشگري به كشور ديدار و رايزني‌ كرده است، در واكنش به اظهاراتي كه تصويب چنين طرحي را عامل سوءاستفاده و واردات غيرمجاز خودروهاي خارجي به كشور دانسته بود، به ايسنا گفت: خودروهاي مورد نياز گردشگري، ون، ميني‌بوس، اتوبوس‌ و سواري‌هاي مخصوص هستند كه راحتي و تجهيزات لازم را براي سفرهاي طولاني جاده‌اي دارند.

براساس اين خبر، طرح «تسهيل واردات خودروهاي گردشگري» كه حدود يك سال و نيم پيش توسط سازمان ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري به هيأت دولت داده شد، با مخالفت وزارت صنعت، معدن و تجارت از دستور كار خارج شد. اين وزارتخانه در پيشنهاد جايگزين، اعلام كرد كه توانايي ساخت اين خودروها در داخل كشور وجود دارد و براساس همين پيشنهاد 6‌ماه به آن وزارتخانه مهلت داده شد تا اقدامات لازم براي توليد خودروهاي گردشگري را انجام بدهد.

ابراهيم پورفرج پس از ديدار با رئيس گمرك ايران اعلام كرده است، پيشنهادهاي جديد و شرايط خود را به گمرك اعلام كرديم، البته اين موضوع از كانال گمرك حل نمي‌شود، ولي گمرك مي‌تواند كمك كند پيشنهادهاي لازم در اين‌باره به هيأت دولت منتقل شود تا در تصميم گرفته شده نسبت به طرح اعمال معافيت مالياتي براي واردات خودروهاي گردشگري، تجديد نظر شود.

او همچنين درباره پيشنهاد ديگر جامعه تورگردانان ايران درباره حل مشكل ورود گردشگران خارجي با وسايل نقليه شخصي به كشور كه به گمرك ايران ارائه شده است، افزود: گردشگراني كه زميني با خودرو سفر مي‌كنند، معمولا در مرزهاي ايران با مشكلات زيادي مواجه مي‌شوند كه اصلي‌ترين آن پرداخت ضمانت‌ها و وثيقه‌هاي مالي سنگين است كه معمولا يك و نيم برابر قيمت وسيله نقليه ارزشگذاري مي‌شود. بسياري از گردشگران نيز چون از اين موضوع اطلاع ندارند و در كشورهاي ديگر هم با اين مسئله برخورد نكرده‌اند، در مرزهاي ايران با مشكل و معطلي‌ طولاني مواجه مي‌شوند.

به گفته رئيس جامعه تورگردانان ايران، پيشنهاد جامعه تورگردانان براي رفع مشكل آمدوشد گردشگران خودروسوار و موتورسوار در ايران، ارائه پلاك عبور موقت بود كه براساس اطلاعاتي كه قبلا به آژانس‌ها داده شده است، از پيش شماره‌گذاري و در مرز نصب مي‌شود. با اين اقدام اين وسايل در ايران براي پليس يا هر نهاد ديگري قابل شناسايي است و گردشگر خارجي به پرداخت وثيقه‌هاي سنگين نياز ندارد. پورفرج افزود: قرار شد گمرك پيشنهادهاي جامعه تورگردانان را درباره واردات خودروهاي گردشگري بررسي كند تا براساس قوانين موجود، راهكارهايي اتخاذ و مشكلات گردشگران ورودي حل شود.

کد خبر 337498

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار گردشگری و ميراث فرهنگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha