روزنامه‌های الوطن، چاپ کویت و النهار، چاپ لبنان از دیدار قریب‌الوقوع منوچهر متکی، وزیر امور خارجه ایران با همتای عربستانی خود خبر دادند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، الوطن از قول محمد رضا باقری، معاون عربی و آفریقایی وزیر امور خارجه گزارش داد که ایران منتظر سفر وزیر امور خارجه عربستان به تهران به منظور بحث درباره اوضاع لبنان است.

به گفته باقری، سعودی‌ها از مدتی پیش تمایل خود را برای همکاری درباره مسائل لبنان اعلام کرده بودند و گفت‌وگوهای خوبی در این خصوص انجام شد که آخرین دور این گفت‌وگوها بین وزرای خارجه دو کشور در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل انجام شد. 

 روزنامه النهار هم با تأکید بر نقش مهم ایران در حل مشکلات لبنان احتمال داد که وزیران امور خارجه ایران و عربستان، هفته آینده درباره مسئله لبنان با یکدیگر دیدار کنند.

به گزارش مهر، این روزنامه دیروز با تاکید بر اهمیت ایفای نقش ایران در حل مشکلات لبنان از جمله مسئله ریاست‌جمهوری آن نوشت: ایران به حل مسئله لبنان اهتمام دارد تا جایی که منوچهر متکی، وزیر امور خارجه این کشور و سعود الفیصل، وزیر امور خارجه عربستان در دیدار اخیر خود در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیوریورک درباره انجام دیدار بعدی درباره لبنان به توافق رسیدند.

به نوشته این روزنامه دو وزیر در آن نشست به توافق رسیدند که دومین نشست خود را تا پیش از برگزاری نشست نمایندگان مجلس لبنان در روز اول آبان برای انتخاب رئیس‌جمهوری تشکیل دهند که این نشست بین وزیران ایران و عربستان به علت ماه رمضان به تأخیر افتاد، اما پیش‌بینی می‌شود که اگر مشکلی پیش نیاید، متکی و فیصل هفته آینده با یکدیگر دیدار کنند. در حالی که الوطن به نقل از تلویزیون العالم، مکان دیدار متکی و فیصل را تهران اعلام کرد، النهار به مکان این دیدار احتمالی اشاره نکرد.

همچنین به نوشته الوطن به نقل از باقری، اگر گروه‌های لبنانی تا اول آبان‌ماه در مورد نامزد پست ریاست‌جمهوری لبنان با یکدیگر توافق نکنند، آینده این کشور بسیار نگران‌کننده خواهد بود، زیرا این قضیه ممکن است به ضرر لبنان و به نفع صهیونیست‌ها و حامیان ‌آنها تمام شود.

کد خبر 33721

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز