همشهری آنلاین: سخنگوی وزارت امورخارجه از تصمیم وزرای امورخارجه شورای همکاری خلیج فارس درخصوص موافقتنامه تجارت آزاد میان جمهوری اسلامی ایران و آن شورا، استقبال کرد.

وی این موضوع را گامی مهم در روند همکاری‌های منطقه ای در خلیج فارس توصیف و آمادگی کشورمان را برای مذاکرات مربوط اعلام کرد.   
 
به گزارش واحد مرکزی خبر، سید محمدعلی حسینی با اشاره به موضع وزرای امورخارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس مبنی بر حل و فصل مسالمت آمیز موضوع هسته ای ایران گفت: در پرتو روند همکاری ها و توافقات ایران و آژانس، انتظار می رود کشورهای منطقه موضع شفاف تری در حمایت از این فرآیند اتخاذ کنند.

سخنگوی وزارت امورخارجه همچنین از تکرار ادعای بی اساس آن شورا درباره جزایر سه گانه ایرانی ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک اظهار تأسف و ضمن رد مفاد بیانیه وزرای خارجه شورای همکاری در این زمینه، بر ایرانی بودن جزایر سه گانه تأکید کرد.

وی بر سیاست دولت جمهوری اسلامی ایران مبنی بر توسعه و گسترش روابط و همکاری ها میان ایران و کشورهای همسایه در خلیج فارس بر اساس اصول حسن همجواری، احترام متقابل و دخالت نکردن در امور داخلی یکدیگر تأکید کرد.

کد خبر 30514

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز