رئیس جمهوری در گفت‌و‌گوی تلفنی با امیر عبدالله، پادشاه عربستان سعودی بر تقویت وحدت مسلمانان تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد در این گفت‌وگوی تلفنی ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان به دولت و ملت عربستان تاکید کرد: دشمنان اسلام از آنجا که زورشان به ملت ها نمی رسد درصدد ایجاد تفرقه بین کشورهای مسلمان به ویژه بین دو ملت ایران و عربستان هستند.

احمدی نژاد افزود: در حالی که کشورهای مسلمان تلاش می‌کنند وحدت در دنیای اسلام رواج یابد، دشمنان مترصدند با شایعات و اقدامات سست، بین ملت ها فاصله ایجاد کنند.

رئیس جمهوری از تلاش و اهتمام امیر عبدالله برای ارائه خدمات به حجاج تشکر کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران از فعالیت ها و اقدامات عربستان سعودی به ویژه پادشاه این کشور نسبت به تقویت وحدت اسلامی در میان ملل مسلمان اطمینان کامل دارد.

وی در ادامه به تلاش دشمنان ملت ایران برای جلوگیری از پیشرفت هسته ای اشاره و تاکید کرد: دشمنان ایران اسلامی به فضل الهی شکست خوردند و امروز وضعیت ایران در آژانس بین المللی انرژی‌اتمی و در سطح جهانی بسیار خوب است و حقوق هسته ای کشورمان تثبیت شده است.

امیر عبدالله، پادشاه عربستان سعودی نیز در این گفت‌و‌گوی تلفنی با تبریک حلول ماه مبارک رمضان، برای دولت و ملت ایران آرزوی رشد و شکوفایی در تمام زمینه ها کرد.  امیرعبدالله با اشاره به تلاش دشمنان برای نفوذ در ملت‌ها یادآور شد: باید تلاش کنیم هیچ گاه درهای فتنه بر روی دشمنان باز نشود.

پیام صالح برای احمدی‌نژاد

به گزارش ایرنا، جمال عبدالله السلال، سفیر یمن در تهران پس از بازگشت به محل ماموریت خود پیام علی عبدالله صالح، رئیس‌جمهوری یمن به محمود احمدی نژاد را به منوچهر متکی تسلیم کرد.

رئیس‌جمهوری در جام جم

به گزارش ایرنا، رئیس‌جمهوری امشب ساعت‌۲۲ به وقت تهران در برنامه زنده کنکاش شبکه جهانی جام جم  ضمن تشریح عملکرد قوه مجریه در عرصه‌های مختلف از جمله سیاست‌های دولت به منظور حمایت از بیش از  ۳میلیون ایرانی خارج ‌از کشور و تسهیلات پیش‌بینی‌شده برای بازگشت آنها به وطن خود سخن خواهد گفت.

کد خبر 31530

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز