خبر > سفره‌های افطار، سحری‌خوردن، بیدارکردن همسایه‌هایی که برای روزه خواب‌مانده‌اند، درست‌کردن شربت به‌لیمو، پاک‌کردن سبزی‌خوردن و بوی آش‌های گرم و خوش‌مزه... رمضان مزه‌ی شیرینی دارد.

دوچرخه شماره ۸۳۴

حالا كانون پرورش فكري كودكان ونوجوانان براي ماه رمضان و درآستانه‌ي تابستان، «مهمانی مهر و نیایش» را برگزار مي‌كند.

به گزارش اداره‌ي کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فكري، این ویژه‌برنامه‌ها از 26 خرداد تا 4 تیر 95 (9 تا 18 رمضان) در مرکز آفرینش‌هاي فرهنگي‌هنري كانون پرورش فكري برگزار می‌شود.

پذيرايي از گروه‌هاي مختلف کودکان در شب‌هاي اين مهماني با مشارکت انجمن‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد و برپایی جُنگ‌های شبانه‌ي ویژه‌ي کودکان شامل قصه‌گویی، موسیقی، تئاتر، نمایش فیلم، هم‌خوانی قرآن، سخنرانی مذهبی، تواشیح و هم‌چنین نمایش فیلم‌های مناسب، بخشی از فعاليت‌های «مهمانی مهر و نیایش» در کانون است.

در عین حال، برنامه‌ی خواندن قرآن از سوی نوجوانان هر شب قبل از افطار، اجرای مسابقه‌های متنوع قرآنی، برپایی نمایشگاه با موضوع رمضانِ اقوام ایرانی با مشارکت کودکان دیگر شهرها ‌و برگزاری کارگاه‏های فرهنگی هنری ویژه‌ي کودکان و خانواده‌ها از دیگر فعالیت‌های این مهمانی به‌شمار مي‌آيد.

البته در اين مهماني، نمایشگاه کتاب، اسباب‌بازی‌، نرم‌افزار و... از تولیدات کانون یا محصولات مورد تأیید کانون با محتوای دینی، نمایشگاه تصویرسازی‌ها و عکس‌های کتاب‌های کانون با موضوع ماه مبارک رمضان نيز برپا مي‌شود و برخی کودکان مانند روزه‌اولی‌ها یا فرزندان شهدای مدافع حرم و... هم مورد قدرداني قرار مي‌گيرند.

 آشنایی کودکان و نوجوانان با مفاهیم قرآنی در قالب برگزاری کارگاه‌های فرهنگی، هنری و ادبی در کنار شادی‌آفرینی برای خانواده‌ها به‌ویژه کودکان در ماه مهمانی خداوند از جمله اهداف این برنامه است.

اين برنامه،  هر شب، از ساعت 19 تا 23 در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در خیابان حجاب تهران برپا مي‌شود.

کد خبر 337175

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha