همشهری آنلاین: سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان از کلیه هموطنان درخواست کرد که به هنگام خرید خودرو های وارداتی از داشتن گارانتی و وارانتی آن اطمینان حاصل کنند.

Car

به گزارش ایسنا، سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در هشداری به خریداران خودرو های وارداتی اعلام کرد که با عنایت به اینکه در اجرای ماده ۴ قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان یکی از عمده‌ترین اهداف صدور دستورالعمل ساماندهی واردات خودرو در شهریور ماه سال ۱۳۹۴، جلوگیری از ورود خودروی فاقد گارانتی به کشور است.

بنابراین انتظار می‌رود خودروهای وارداتی توسط واردکنندگان فاقد نمایندگی رسمی که بر اساس مکانیزم فوق وارد کشور شده است دارای ضمانت ارائه خدمات پس از فروش تهعد شده توسط شبکه نماینده رسمی باشد. در غیراین صورت تلقی این است که خودروی مذکور فاقد اصالت لازم از حیث مواردی نظیر دارا بودن استاندارد یورو ۲ به جای یورو ۵، کارکرده، تغییرات غیراستاندارد در سیم‌کشی خودرو، عدم تطابق آپشن های اعلامی با آپشن‌های واقعی و... است.

لذا سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در هشداری به خریداران خودروهای وارداتی اعلام می‌کند که کلیه خریداران و مصرف‌کنندگان این خودروها که تمایل به تامین خودرو از طریق شبکه نماینده‌های رسمی ندارند، توصیه می‌کند به منظور پیشگیری از بروز شائبه‌های بعدی در اصالت خودرو، در هنگام خرید از واردکنندگان فاقد نمایندگی رسمی حتما از شرایط خدمات پس از فروش و نیز وجود کارت گارانتی خودرو اگاهی و اطمینان حاصل نموده و از خرید خودروهای فاقد کارت گارانتی اکیدا خودداری کنند.

به گزارش ایسنا، سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان از طریق سامانه تلفنی ۱۲۴ آمادگی رسیدگی به شکایات در این زمینه را دارد.

کد خبر 337153

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha