یکشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون منطقه آزاد اروند گفت: از این پس فقط حجم موتور خودروهای وارداتی (بالاتر از ۲۵۰۰ سی‌سی) به مناطق آزاد مدنظر قرار نخواهد گرفت بلکه خودروهایی که ارزش آنها بالای ۱۰۰ هزار دلار باشد باید برای ترخیص از گمرک اروند مجوز بگیرند.

car

محمدرضا معتمدی در گفتگو با ایسنا، اظهار کرد: از سه هفته پیش باتوجه به منویات مقام معظم رهبری و نیز دستور دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی قرار بر این شد که جدیت بیشتری در ارتباط با واردات خودروهای لوکس به مناطق آزاد مدنظر قرار گیرد. در همین راستا اعمال محدودیت برای واردات خودروهای لوکس مدنظر قرار گرفته و تصمیمات جدیدی اتخاذ شده است.

وی با بیان اینكه همه مناطق آزاد، اعمال محدودیت‌های مختلف را در ارتباط با واردات خودروهای لوکس به مناطق آزاد مدنظر قرار خواهند داد، خاطرنشان کرد: ممکن است محدودیت‌های مناطق مختلف در این رابطه متفاوت باشد، اما ویژگی مشترک همه آنها مسئله اعمال محدودیت برای واردات خودروهای لوکس خواهد بود.

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری منطقه آزاد اروند با اعلام اینکه در این منطقه قرار است خودروهایی که بالای ۱۰۰ هزار دلار ارزش دارند مجوز واردات اخذ کنند، ادامه داد: تا پیش از این تنها در ارتباط با واردات خودروهای با حجم موتور بالاتر از ۲۵۰۰ سی سی حساسیت‌های لازم به خرج داده می‌شد، اما پس از دستور دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، این مسئله مورد بازنگری قرار گرفت و تصمیم گرفتیم از این به بعد تمام خودروهای وارداتی به منطقه آزاد اروند که بالاتر از ۱۰۰ هزار دلار ارزش دارند مجوزهای لازم را اخذ کنند.

معتمدی با تاکید بر اینکه اخیرا چند خودرو که ارزش مالی آنها بالاتر از چند میلیارد تومان بوده مرجوع شده و اجازه ترخیص به آنها داده نشده است، افزود: خودروهایی که بالای ۱۰۰ هزار دلار ارزش داشته باشند مورد بررسی قرار می‌گیرند که آیا در منطقه مصرف خاصی خواهند داشت یا خیر. اخیرا نیز چند خودروی لوکس که هزینه آنها بالاتر از چند میلیارد تومان بود از گمرک ترخیص نشد و علی‌رغم وارد کردن فشارهای مختلف، اجازه ترخیص به این خودروها را ندادیم.

وی گفت: براساس تاکیدات رهبری و دستورات رییس جمهور، نگاه مثبتی نسبت به واردات خودروهای لوکس به مناطق آزاد که جنبه مصرفی ندارند وجود ندارد و قرار نیست وارد کردن خودرو در مناطق آزاد محلی برای مانور خودروهای لوکس در منطقه باشد.

کد خبر 337565

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha