ملاک ممنوعیت واردات خودرو کماکان حجم موتور ۲۵۰۰ سی‌سی است و هیچ تغییری در روند ثبت سفارش خودرو برای ورود به کشور انجام نشده است.

مديركل دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت ايران با بيان اين مطلب اعلام كرد: در قوانين مربوط به ثبت سفارش خودرو، هيچ تصميم جديد و محدوديتي اتخاذ نشده است. تقي محمديان به ايرنا گفت: به تازگي برخي رسانه‌ها اعلام كرده‌اند «واردات خودرو با ارزش بالاي 100هزار دلار ممنوع شد تا بدين‌ترتيب ممنوعيت واردات بر حسب حجم موتور برداشته شود و تغييرات اساسي در ورود خودروهاي خارجي به كشور صورت گيرد».

وي در مورد تغيير شاخص ممنوعيت واردات خودرو از «حجم موتور» به «قيمت» و «مصرف» افزود: در سال 1391تصميم گرفته شد كه از واردات خودروهاي با حجم موتور بالاي 2500سي سي جلوگيري شود و اكنون بحثي براي تغيير اين شاخص مطرح نيست. همچنين به هيچ وجه ورود خودروهاي آمريكايي به كشور مجاز نيست و ثبت سفارشي در اين زمينه انجام نمي‌شود. محمديان گفت: در ماه‌هاي گذشته كه ثبت سفارش تعدادي از مدل‌هاي يك خودروي آمريكايي انجام شده بود، اما با فرمايشات رهبر معظم انقلاب جلوي آن گرفته شد و بعد از آن هيچ خودروي آمريكايي ثبت سفارش نخواهد شد.

به گزارش همشهري اين در حالي است كه پيش از اين محسن صالحي نيا، معاون امور صنايع وزير صنعت و برخي ديگر از مسئولان صنعتي با انتقاد از مبنا قرار گرفتن حجم موتور به‌عنوان معيار ورود خودروهاي خارجي بر ضرورت جايگزيني قيمت براي لوكس بودن خودروهاي وارداتي تأكيدكرده بودند اما بازهم حجم موتور معيار سنجش ورود خودروهاي خارجي در سال‌جاري خواهد بود.

کد خبر 337840

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha