سه‌شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک خبرگزاری آلمانی در گزارشی درباره کاندیداهای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۷ این کشور از احتمال ریاست جمهوری یک ایرانی در آلمان سخن گفته و نام وی را در میان این کاندیداها ذکر کرده است.

احتمال ریاست جمهوری یک ایرانی در آلمان

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، خبرگزاری dpa آلمان در گزارشی عنوان کرد که انتخابات ریاست جمهوری سال 2017 این کشور یک تفاوت عمده با دو انتخابات قبلی که در سالهای 2010 و 2012 بلافاصله بعد از استعفاهای هورست کوهلر و کریستیان وولف برگزار شدند دارد چرا که این بار انتخابات سر موقع برگزار شده و زمان کافی برای گمانه‌زنی و بررسی درباره کاندیداهای احتمالی این انتخابات وجود دارد.

این خبرگزاری در ادامه گزارشش با اشاره به این که یک فهرست بلندبالا برای کاندیداهای بالقوه انتخابات ریاست جمهوری 12 فوریه 2017 وجود دارد به ذکر اصلی‌ترین کاندیداها که در میان آنها یک ایرانی به نام "نوید کرمانی" قرار دارد پرداخته است:

نوید کرمانی: او که یکی از آلمانی‌های ایرانی تبار است به عنوان یک کاندیدای نه چندان قدرتمند برای ریاست جمهوری آلمان مطرح است. کرمانی که 48 سال دارد دارای دکترای علوم اسلامی بوده و در سوابقش نوشتن چند کتاب داستان و مقاله‌هایی در توضیح نگرش مسلمانان به جامعه مسیحی و همچنین سفرنامه‌هایی به مناطق جنگی در خاورمیانه به چشم می‌خورد.

نوربرت لامرت: لامرت 67 ساله از سال 2005 رئیس مجلس سفلی پارلمان آلمان مشهور به بوندستاگ بوده است. تصمیم برای رفتن به کاخ ریاست جمهوری آلمان در محله "بلوو" می‌تواند تصمیمی منطقی از سوی این عضو حزب اتحاد دموکرات مسیحی باشد. او به عنوان فردی باهوش و خوش صحبت شناخته شده است.

اورسولا فون در لاین: او که وزیر دفاع فعلی آلمان است به عنوان کاندیدای بسیاری از سمتها در دولت آلمان مطرح است از جمله کاندیدای جانشینی آنگلا مرکل به عنوان صدر اعظم بعدی آلمان. او که اکنون 57 سال دارد در سال 2010 نیز در فهرست کاندیداهای ریاست جمهوری قرار داشت.

وولفگانگ شویبله: وزیر دارایی فعلی آلمان از نظر بسیاری یکی از قدرتهای کلیدی حامی دولت فعلی این کشور است. او در ابتدا روابط چندان خوبی با مرکل نداشت اما به نظر می‌رسد که اکنون آنها با هم کنار آمده اند و گمان برده می‌شود که شویبله دیگر تمایلی به رسیدن به صدراعظمی آلمان ندارد اما احتمال کاندیداتوری شویبله 73 ساله برای ریاست جمهوری آلمان مطرح است.

مارتین شولتز: رئیس فعلی پارلمان اروپا یکی از نخستین اسامی مطرح شده در بحث درباره کاندیدای ریاست جمهوری احتمالی حزب سوسیال دموکرات آلمان است. با این حال او همچنان چالشهای فراوانی در این راه در مقابل خود دارد چرا که حزب وی باید به دنبال حمایت گروه‌ها و احزاب دیگری به غیر از حزب اتحاد دموکرات مسیحی باشد چرا که گفته شده مرکل حامی شولتز 60 ساله نیست.

فرانک والتر اشتاینمایر: اشتاینمایر که اکنون برای دومین دور غیر متوالی وزیر خارجه آلمان است به نظر می رسد که به عنوان یک عضو برجسته حزب سوسیال دموکرات یک کاندیدای طبیعی برای ریاست جمهوری باشد. او محبوب شهروندان آلمان است و ضمن آن که تجربه دیپلماتیک دارد به عنوان فردی که فراتر از خط مشی های حزبی کار می کند شناخته شده است.

کد خبر 336276

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha