یکشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: الکساندر گاوولندمعاون رئیس حزب افراطی آلترناتیوی برای آلمان (آ اف د) تنها چند روز بعد از توهین به ژروم بواتنگ بازیکن سیاهپوست تیم ملی فوتبال آلمان، آنگلا مرکل صدر اعظم این کشور را یک دیکتاتور خطاب کرد.

حزب راست افراطی آلمان مرکل را دیکتاتور خواند

به گزارش ایرنا، وی طی سخنانی با اشاره به دیکتاتوری لوئی چهاردهم پادشاه فرانسه؛ صدر اعظم آلمان را نیز یک دیکتاتور خواند و گفت: لوئی چهاردهم هرگز جسارتی را که مرکل دارد نداشت تا بتواند یک ملت را به این راحتی زیر و رو کند و خیلی از افراد غریبه را به نوعی به ما تحمیل کند. گویا آنها نیز آلمانی هستند اما این امر کاملا غیر قابل قبول است.

بر اساس این گزارش، حزب راست افراطی طی ماههای اخیر توانسته است در انتخابات ایالتی موفقیت های زیادی کسب کند و مخاطبان بیشتری را به سوی خود جلب نماید.

به گفته کارشناسان، ورود سیل آوارگان به آلمان منجر به محبوبیت این حزب میان مردم این کشور شده است. تنها سال گذشته حدود یک میلیون آواره وارد آلمان شدند که اکثر آنها از اتباع کشورهای سوریه، عراق و افغانستان بودند.

در همین حال انتظار می رود که 'آ اف د' در انتخابات پارلمانی سال آینده نیز با کسب پیروزی هایی به پارلمان راه یابد. این حزب توانسته است در نظرسنجی های اخیر، آرای 10 تا 15 درصدی را به خود اختصاص دهد.

 

کد خبر 335976

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha