شنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰
۰ نفر

تنها بازیگر برنده ۳ جایزه اسکار که در یک دهه اخیر فقط در ۲فیلم سینمایی ایفای نقش کرده، برای همکاری دوباره با پل تامس اندرسن آماده می‌شود.

سینما

به گزارش همشهري، دنيل دي لوئيس حدود يك دهه پيش در 2007 در «خون به‌پا مي‌شود» مقابل دوربين فيلمساز آمريكايي قرار گرفت و دومين جايزه اسكار بهترين بازيگر مرد را از آن خود كرد. داستان فيلم تازه اين دو چهره تحسين‌شده در دهه1950 نيويورك مي‌گذرد و درباره دنياي مد است. هنوز جزئيات بيشتري از اين پروژه رسانه‌اي نشده اما به‌نظر مي‌رسد دي لوئيس از مدت‌ها پيش خود را براي بازي در آن آماده كرده است.

نخستين اسكار بازيگر 59ساله بريتانيايي سال 1989براي بازي در «پاي چپ من» جيم شرايدن به‌دست آمده بود و دي لوئيس 5سال بعد از خون به‌پا مي‌شود، با «لينكلن» استيون اسپيلبرگ اين افتخار را دوباره تكرار و نام خود را جاودانه كرد. «9» كه سال 2009به كارگرداني راب مارشال توليد شد، تنها فيلم ديگر بازيگر برنده اسكار در يك دهه اخير به شمار مي‌رود. اندرسن هم كه بيشتر با «مگنوليا» شناخته مي‌شود، براي همين فيلم و البته «شب‌هاي بوگي» و «فساد ذاتي» نامزد اسكار بهترين فيلمنامه شد و با خون به‌پا مي‌شود تا يك‌قدمي فتح جوايز اسكار بهترين فيلم، بهترين كارگردان و بهترين فيلمنامه اقتباسي رفت. او در 2012با «مرشد» جايزه بهترين كارگردان را از جشنواره ونيز برد و 2بازيگر اصلي آن يعني جواكين فينيكس و فيليپ سيمور هافمن جايزه بهترين بازيگر مرد را به‌دست آوردند.

کد خبر 335859

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha