همشهری آنلاین: چین برای توسعه صنعت حمل و نقل بخصوص برای ارتباط با مناطق محروم و دورافتاده در سراسر کشور، سرمایه گذاری ۷۲۵ میلیارد دلاری را در دستور کار قرار داده است.

 سرمایه گذاری ۷۲۵ میلیارد دلاری چین در صنعت حمل و نقل

به گزارش ایرنا، شبکه حمل و نقلی چین بخصوص ایجاد خطوط راه آهن تندرو به سرعت در حال گسترش است و انتظار می رود این سرمایه گذاری برای سه سال آینده مناطق محروم و دورافتاده کشور را به شبکه حمل و نقل مرتبط کرده و شبکه های ریلی و جاده های شوسه در مناطق پیرامونی کشور احداث شود.

همزمان چین می کوشد تا تقریبا همه مردم این کشور حتی در نقاط بسیار دور دست به یک شبکه قابل اطمینان حمل و نقل دسترسی داشته باشند.

کمیسیون اصلاحات چین امروز سه شنبه در گزارشی اعلام کرد که در این مدت، اجرای حدود 300 طرح زیربنایی در دستور کار این مجموعه قرار گرفته است.

قرار است با این سرمایه، شبکه ریلی و جاده ای در بسیاری از مناطق ضعیف و دورافتاده که از حداقل داشتن چنین امکاناتی محروم بوده اند، ایجاد شود.

کمیسیون مزبور خاطرنشان می کند که باید تا سال 2020 میلادی برنامه فقرزدایی را تکمیل و کاری کرد که هیچ شهروند چینی دیگر زیر خط فقر نباشد و ساخت این شبکه برای نقاط دوردست بخشی از این راهبرد است.

بنا بر اعلام این سازمان، زمانی که افراد در مناطق دورافتاده و تقریبا منزوی، به شبکه ریلی و جاده ای ارتباط داشته باشند بتدریج از فقر نیز خارج شده و فرصت های بهتری برای زندگی و کار پیدا خواهند کرد.

چین در همین ارتباط در حال ایجاد کوریدورهای بزرگ ریلی و جاده ای بین استان ها و مناطق شمالی و نواحی ضعیف در اطراف پایتخت و همچنین ایجاد چنین شبکه هایی در دلتای رود مروارید و رود یانگ تسه است.

مسافت کل راه آهن چین تا پایان سال 2015 به بیش از 120 هزار کیلومتر رسید که در این زمینه در مقام دوم جهان قرار دارد. فقط در این سال 9 هزار کیلومتر به خط آهن این کشور افزوده شد.

هم اکنون مسافت کل خط راه آهن سریع السیر در این کشور بالغ بر 19 هزار کیلومتر است که داشتن این مقدار خط آهن چین را در مقام نخست جهان قرار داده است.

در سال 2015 میلادی چین 61 پروژه جدید راه آهن اجرا کرده که از جمله آن‌ها می‌توان به خط آهن 420 کیلومتری در منطقه «سین کیانگ» و خط آهن 508 کیلومتری «یوشی» تا «موهان» اشاره کرد.

کد خبر 335585

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha