همشهری آنلاین: روزنامه الرای کویت روز شنبه در گزارشی از پیوستن دهها کویتی به گروه تروریستی داعش در سوریه خبر داد.

 پیوستن دهها کویتی به گروه ترویستی داعش در سوریه

به گزارش ايرنا به نقل از این روزنامه، دهها نفر از شهروندان کویت در سال های گذشته برای پیوستن به گروه تروریستی داعش عازم سوریه شده اند.

براساس گزارش این روزنامه، برخی از آنها حتی سرکرده این گروه تروریستی بوده و برخی نیز در عملیات های انتحاری شرکت کرده اند.

این روزنامه همچنین افزود: گروه تروریستی داعش در کویت و بسیاری از کشورها شبکه های سری برای جذب افراد دارد که به آنها کمک می کنند از مرزهای ترکیه وارد مناطق تحت تسلط گروه تروریستی داعش شوند.

همچنین طبق این گزارش در سالهای اخیر کشورهای حاشیه خلیج فارس بسیار نسبت به جذب و پیوستن جوانان به گروه تروریستی داعش نگران هستند.

همچنین این روزنامه افزود: بسیاری از افرادی که به گروه تروریستی داعش در سوریه پیوسته اند این گروه را ترک می کنند و به کشورهای خود بازمی گردند و این کشورها بسیار نگران گسترش این گروه ها و اندیشه های افراطی انها در کشورهای خود هستند.

این ترس ها و نگرانی ها در حالی است که برخی از این کشورها خود به حمایت از گروه های تروریستی و افراط گرا در سوریه می پردازند.

نشریه مطالعات راهبردی آمریکایی 'سوفان گروپ' نوشت: گروهک تروریستی داعش صدها نیروی خود را از کشورهای عربی جذب کرده و تعداد نیروهای این گروه از سال 2014 به بعد تقریبا به دو برابر افزایش یافته است.

براساس این گزارش، از تونس شش هزار نفر، عربستان دو هزار و 500 نفر، اردن بیش از دو هزار نفر، مغرب یک هزار و200 نفر، لبنان حدود 900 نفر، لیبی حدود 600 نفر، مصر حدود 400 نفر، الجزایر 200 نفر، سرزمین های اشغالی 120 نفر، یمن 110 نفر، کویت 70 نفر، بحرین 12 نفر و ازامارات 15 نفر در این گروه حضور دارند.

این نشریه آمریکایی افزود: از کشورهای اروپایی حدود پنج هزار نفر شامل یک هزار و 600 فرانسوی و چهار هزار و700 نفر از جمهوری های استقلال یافته پس از انحلال شوروی در گروه داعش فعالیت دارند.

کد خبر 335207

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha