همشهری آنلاین: نیروهای دمکراتیک کرد سوریه در شمال این کشور و نیروهای عراقی در جنوب شهر فلوجه عملیات نظامی خود علیه گروه تروریستی - تکفیری داعش را شدت بخشیده و پایگاه‌های این گروه را هدف قرار داده‌اند.

 شدت یافتن عملیات نظامی علیه داعش در عراق و سوریه

به گزارش ایرنا، پایگاه خبری رأی الیوم اعلام کرد، نیروهای دمکراتیک کرد سوریه که متشکل از ائتلاف گروه های عربی و کردی است، طی روزهای گذشته عملیات بیرون راندن تروریست های داعش را از شمال استان رقه پایگاه اصلی داعش در سوریه شورع کردند و این عملیات یک روز پس از اعلام نیروهای عراقی مبنی بر شروع عملیات گسترده برای آزادسازی شهر فلوجه واقع در استان الانبار عراق یکی از پایگاه های اصلی داعش در این کشور شروع شد.

«رامی عبد الرحمان» مدیر دیده بان حقوق بشر سوریه روز پنجشنبه گفت که نیروهای دمکراتیک کرد سوریه عملیات خود علیه تروریست های داعش را در روستاهای مجاور شهرک «عین عیسی» که در 55 کیلومتری شهر رقه واقع شده است، شروع کرده اند.

وی افزود: حملات جنگنده های ائتلاف بین المللی ضد داعش علیه پایگاه ها و تحرکات تروریست ها ادامه دارد، ولی طی دو روز گذشته روند آن کندتر شده است.

نیروهای دمکراتیک سوریه اعلام کردند که توانسته اند بعد از آزادسازی پنج روستا، هفت کیلومتر از شهرک عین عیسی به سمت رقه پیشروی کنند.

نیروهای دمکراتیک کردسوریه روز سه شنبه عملیات نظامی به سمت رقه جهت آزادسازی این منطقه را آغاز کردند.

این عملیات از حومه جنوبی شهر مرزی «تل أبیض» و حومه شهرک «عین عیسی» در حومه شمال غربی رقه آغاز شده و درگیری های شدیدی بین نیروهای مسلح کرد با پشتیبانی جنگنده های ائتلاف بین المللی و عناصر گروه تروریستی داعش در این مناطق در جریان است.

عملیات آزادسازی فلوجه از توابع استان الانبار در 50 کیلومتری غرب بغداد نیز از روز دوشنبه گذشته به دستور «حیدر العبادی» نخست وزیر عراق آغاز شده است.

نیروهای نظامی، نیروهای مردمی (الحشد الشعبی) و عشایر عراق در عملیات آزاد سازی فلوجه مشارکت دارند.

شهر فلوجه در 69 کیلومتری غرب بغداد، نخستین شهر عراق است که زمستان سال 2014 به اشغال تروریست های داعش درآمد و یکی از دو پایگاه اصلی باقی مانده این گروه تروریستی در عراق است.

نیروهای عراقی تاکنون موفق به آزادسازی مناطقی از جمله شهر الکرمه در شرق فلوجه شده اند.

کد خبر 335047

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha